سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای امنیت ملی افغانستان حکومتی موازی حکومت وحدت ملی ایجاد کرده است

یک عضو مجلس سنا می گوید که شورای امنیت ملی افغانستان با حکومت وحدت ملی یک حکومت موازی ایجاد کرده است و در برخی از ولایات از گروه های مسلح غیرمسئول حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد حنیف حنفی، رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا گفت که شورای امنیت ملی یک حکومت موازی ایجاد کرده و در برخی مناطق افغانستان از افراد مسلح غیرقانونی حمایت می کند.

آقای حنفی که در نشست عمومی امروز سه شنبه (۲۳قوس) مجلس سنا صحبت می کرد افزود: "شورای امنیت ملی از یک گروپ مسلح غیر مسوول در ولسوالی شیندند هرات حمایت می کند؛ این گروپ مسلح چندی پیش دو دوکاندار شهرک شیندند را در مقابل چشمان مردم تیر باران کرده اند".

آقای حنفی خاطر نشان کرد که شورای امنیت ملی در برخی ولایت های دیگر نیز چنین گروپ های مسلحی را ایجاد کرده است که به گفته وی، این مساله امنیت مردم و کشور را تهدید می کند.

او با اشاره به این که ایجاد چنین گروپ های مسلح مشکلات قومی را نیز به بار می آورد، از حکومت افغانستان خواست که جدا از مسلح کردن افراد غیر مسئول در کشور جلوگیری کند و نگذارد که یک بار دیگر افغانستان به سمت جنگ های گذشته داخلی برگردد.

این در حالی است که پیش از این نیز برخی اعضای شورای ملی از جمله ظاهر قدیر شورای امنیت ملی و شخص حنیف اتمر رییس این شورای امنیت ملی را متهم به ایجاد گروه های مسلح از جمله داعش، در شرق افغانستان کرده است.

جمهور نوشت: اما شورای امنیت ملی این اتهام ها را رد کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، مجلس ، سنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.