سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام تقوی در یکصد و دهمین سالگرد افتتاح مجلس شورای اسلامی:

حواشی و هزینه برخی مدیران بیشتر از کارآمدیشان است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: مدیریتی در اسلام قابل قبول است که خرجش کم و بهره‌اش برای جامعه زیاد باشد که این امر تنها با استفاده از سیستم مدیریتی ارزیابی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حضور در مراسم 110 سالگرد افتتاح مجلس در ایران ضمن گرامیداشت و تشکر از حضور فرهیختگان و اندیشمندان  و همچنین نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گفت: جریانات اجتماعی بر محورهای ارزشی در زمینه‌های مختلف شکل می گیرد.
 
 وی بیان داشت: بنده از نیمه دوم دور دوم مجلس و همچنین دوره چهارم و پنجم نماینده مجلس بودم در آن زمان اوضاع کتابخانه مجلس نابسامان بود اما الان امکا نات بهتر شده و امیدواری که به زودی با افتتاح ساختمان جدید آن نحوه نگهداری اسناد بسیار بهتر شود.
 
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: بسیاری از اندیشمندان در حوزه های پژوهش به دنبال اسناد  و مدارک و کتاب‌های قدیمی هستند و صرف نگهداری این اسناد در کتاب خنه مجلس کافی نیست و اولین قدم این است که این گنجینه را به اندشمندان و رسانه‌های دانشگاهی و فرهنگی معرفی کنیم تا در اختیارشان قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: گنجینه کتاب خانه اسناد و مدارک مجلس شورای اسلامی باید به راحتی درسترس اندیشمندان قرار بگیرد .

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه باید رسانه‌ها در زمان سالگرد مجلس در مورد کتابخانه تبلیغ کنند، گفت: در زمان نباید تنها به سراغ سالن قانون گذاری مجلس رفت.
 
وی اظهار داشت: برخی از نمایندگان در دوره کاری خود بیشتر به دنبال کمبود قرص آسپرین، کود شیمیایی و ... هستند که این امر درستی نیست و باید بیشتر وقت خود را برای تدوین قوانین قوی و حل مشکل کشور صرف کنند.
 
حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: وجود تقنین به عنوان کار دوم نمایندگان و حل مشکلات به عنوان کار اول یک تفض محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه برخی مدیران حواشی و خرجشان بیشتر از بهره‌شان برای نظام است، گفت: مدیریتی در اسلام قابل قبول است که خرجش کم و بهره‌اش برای جامعه زیاد باشد که این امر تنها با استفاده از سیستم مدیریتی ارزیابی قابل حل است.
 
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: سیستم ارزیابی در کشور ما حساب و کتاب ندارد و هیچ گونه ارزیابی نسبت به عملکرد آنها انجام نمی‌شود.
 
وی ضمن اشاره به کتاب وکالت ایرانی بیان داشت: مجلس باید در هر دوره خود چنین کتابی داشته باشد تا بیان گر فعالیت همه نمایندگان باشد.
 
حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: روند کارهای متنوع در مجلس، قانون گذاری، نظارت، مواضع سیاسی، اقتصادی، تعامل با قوا و ... در هر دوره‌ای از مجلس باید تحلیل شود تا به طور مثال مشخص شود آیا قانون انتخابات برای جمع آوری آرای  مردم درست بوده است.
 
وی همچنین ادامه داد: مدیریت‌های مجلس، کمیسیون‌ها، نوع گردش کار، چگونگی بررسی و ارائه طرح‌ها و لوایح نیز باید نقد شود متاسفانه اکنون بعد از گذشت زمان هنوز انباشت قوانین داریم.
 
خاطر نشان کرد: اکنون قوانین متضاد بسیاری حل نشده در کشور وجود دارد، ما نیاز دریم دو یا سه روز در مجلس طی هفته قانون تصویب کنیم زیرا برخی قوانین قابل اجرا نیستند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، سیاست ، ائمه جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.