سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

ساخت مرکز جامع سرطان از اولویت‌های مجمع خیرین سلامت همدان است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان گفت: ساخت مرکز جامع سرطان در همدان اولویت مجمع خیرین سلامت استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمدصادق صبا در همایش معلم طلایه‎دار امید افزود: ما انتظار داریم هر یک از بانوان استان خودمراقبتی از سرطان سینه را فرا گیرند تا از این پس شاهد نباشیم که 70  درصد از سرطان‎های سینه در مراحل آخر، تشخیص داده شود.

وی بر آموزش فرهنگ خودمراقبتی به کودکان در سنین پایین تأکید کرد و گفت: ما باید بیاموزیم که چگونه از خود مراقبت و از بیماری‌‏ها پیشگیری کنیم و این فرهنگ را به کودکانمان هم بیاموزیم.

صبا تأکید کرد: باید تلاش کنیم هر مدرسه به یک مرکز آموزش پیشگیری و بهداشت و سلامت تبدیل شود و سلامت افراد، دغدغه متولیان آموزش باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان افزود: اساس کار این مجمع بر خودمراقبتی تأکید می‎کند و شالوده این مجمع بر این است که توقع سلامت مردم را با نیازهایشان تطبیق دهد و سپس این نیازها را به مطالبات مشخص و روشن در جامعه تبدیل کند و با کمک مسئولان مرتبط برای رفع آنها بکوشد.

وی با اشاره به امضای قرارداد همکاری میان مجمع خیرین سلامت استان و آموزش و پرورش تأکید کرد: یکی از اهداف اساسی این تفاهمنامه این است که خودمان در فرآیند پیشگیری از بیماری دخیل باشیم و برای داشتن شهری سالم و شاد همه دست به دست یکدیگر دهیم.

صبا ادامه داد: در سه سال گذشته، متولیان مجمع خیران سلامت استان برای احداث پارک بدون قلیان و دخانیات در استان همدان تلاش کرده‎اند که این اقدام فرهنگی هنوز محقق نشده است؛ اما با کمک معلمان و متولیان آموزش می‎توان شهری سالم را بنا کرد.

این مسئول با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت استان با کمک دانشگاه علوم پزشکی به دنبال بهبود فضای فیزیکی درمانی استان است، گفت: شایسته مردم همدان نیست که برای درمان در برخی بیمارستان‏‌های استان در اتاق‎های شش تخته و به صورت فشرده بستری شوند و لازم است خیّران با هدف حل مشکلات وارد شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان، کمک به بیماران نیازمند با هدف مددکاری هدفمند، عالمانه و اثرگذار را از جمله اهداف مجمع خیرین سلامت استان برشمرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، حساب مشترکی میان مجمع خیرین سلامت و اداره کل آموزش و پرورش استان افتتاح شده است تا ماهانه کمک‎های خیرخواهانه متولیان آموزش استان برای درمان بیماران نیازمند و بیماران خاص به این حساب واریز شود.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.