سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

نجات کوهنورد جوان در ارتفاعات اشترانکوه ازنا

رئیس سازمان هلال احمر شهرستان ازنا از نجات کوهنورد جوان در ارتفاعات اشترانکوه ازنا توسط تیم امداد و نجات این شهرستان طی یک عملیات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد رحمانی گفت: ساعت 14:40کوهنورد جوانی بر اثر سر خوردن در زیر پناهگاه کول جنو دچار در رفتگی مچ پا می شود، یکی از همنوردان این کوهنورد با مسئول امداد و نجات شهرستان ازنا تماس برقرار کرده و مصدومیت دوستش را گزارش می دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر ازنا افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در پایگاه طیان را به همراه یک تیم دیگر با تجهیزات به منطقه اعزام می کند.
وی خاطر نشان کرد: تیم امداد بعد از  دو ساعت به مصدوم رسیده و پس از ارزیابی های اولیه و اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجاتگران و فیکس کردن مصدوم در سبد حمل مصدوم، اقدام به انتقال وی به سمت پایین کوه کردند.
 
رحمانی با توجه به هوای بسیار سرد اشترانکوه افزود: با توجه به کاهش شدید دما در ارتفاعات اشترانکوه که لحظه به لحظه سرمای حاکم بر منطقه بیشتر می شد کار امداد رسانی را بسیار سخت و دشوار کرده بود، اما با تلاش و کوشش نجاتگران و از خود گذشتگی آنان بالاخره به روستای کمندان رسیده و مصدوم توسط آمبولانس به بیمارستان امام علی (ع) شهرستان ازنا اعزام شد.
رئیس هلال احمر شهرستان ازنا در ادامه گفت: لازم به ذکر است این عملیات با توجه به سرمای شدید منطقه 5 ساعت به طول انجامید .
انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.