سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد،

انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و منابع طبیعی خراسان رضوی

صبح امروز تفاهم نامه ای بین اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی پیرامون گردشگری و طبیعت گردی و حفظ منابع طبیعی منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: امروز گردشگری یک رسانه است و باید در سبک زندگی و فرهنگ و رفتار و در نگهداشتن منابع طبیعی و خدادادی کوشا باشیم و آن را جدی بگیریم لذا برای رسیدن به این موضوع نیازمند یک نهضت همگانی هستیم.
حسین زارع صفت افزود: امروزه میراث فرهنگی ، محیط زیست و منابع طبیعی  مورد توجه جهانیان است  و ما نیازمند تقویت جامعه محلی برای حفاظت از این موارد هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از راه های توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت های موجود برای این منظور است، گفت: ما در اداره کل میراث فرهنگی به منظور تقویت و حفظ بیشتر گردشگری طبیعت اقدام به ایجاد کمیته طبیعت گردی نموده ایم.
باقری مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری خراسان رضوی نیز بیان کرد: منابع طبیعی یک بستر برای توسعه پایدار است وهمکاری بین میراث فرهنگی و منابع طبیعی به حفظ اهداف هر دو اداره کل کمک خواهد کرد.
وی افزود: باید از ظرفیت های دو دستگاه  بهتر و بهینه تر استفاده کنیم زیرا که منابع طبیعی بستری است که برای بخش های مختلف خدمات و زیربنا دارد و در همین راستا ما آماده همکاری بیشتر بین دو دستگاه هستیم و همیشه به دنبال توسعه پایدار منابع طبیعی خواهیم بود.
شایان ذکر است، به منظور همسو سازی ظرفیت های میراث فرهنگی و منابع طبیعی  خراسان رضوی  و در راستای حفظ و بهره برداری از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، توسعه صنعت گردشگری مانند بوم گردی، کویر گردی، گردشگری، صنایع دستی، شناسایی و مدیریت صنایع دستی، تولیدات سوغات و سایر توانمندی ها، هردو دستگاه می توانند با بهره گیری یا همسو سازی آنها در ارتقای سطح مهارت، معیشت و نیز رفتارهای اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی در بهره برداری  از منابع طبیعی موثر واقع گردند.
 طبق این تفاهم نامه ساله، دو اداره کل طرح های مشارکتی و توسعه روستایی را در سطح ملی و استانی  با هم اجرا خواهند کرد.
انتهای پیام//ح.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.