سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

برگزاری نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در رامهرمز

نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در رامهرمز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛هاشمی دزفولی دبیر جشنواره ترویج زایمان طبیعی در رامهرمز گفت: با توجه به این‌که در سال‌های اخیر روند سزارین رو به افزایش بوده است و هم‌زمان با اهداف و سیاست‌های دولت در ترویج زایمان طبیعی، این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

نرگس هاشمی افزود: محورهای جشنواره در ارتباط با مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین، مشاوره، غربالگری و تغذیه در زمان بارداری و همچنین کلاس‌های آمادگی برای زایمان و تغذیه با شیر مادر است.

وی گفت: قبل از طرح تحول نظام سلامت شاخص سزارین در این شهرستان بین 45 تا 50 درصد بوده است ولی در حال حاضر این شاخص به 30 تا 35 درصد رسیده است.

دبیر جشنواره ترویج زایمان طبیعی رامهرمز  افزود: با تغییر بلوک زایمان از سنتی به مدرن و برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان و استفاده از گاز بی‌دردی و متخصصین بیهوشی توانستیم تعداد سزارین‌های مادران شکم اول را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: هر هفته روزهای سه‌شنبه کلاس آمادگی برای زایمان در بیمارستان مادر و مراکز مربوطه برگزاری می‌شود تا بتوان مادران را به سمت زایمان طبیعی ترغیب کرد.

هاشمی دزفولی در پایان ضمن دعوت از همه بانوان برای شرکت در این جشنواره گفت: این جشنواره روز 22 آذرماه از ساعت 9 صبح در سالن مرکز بهورزی رامهرمز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.