سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای عقد قرارداد با آدیداس مذاکره می کنیم

عابدینی:تیم های ایرانی باید به جنگ تانک ها در آسیا بروند/اختلافی با طاهری و کی روش ندارم

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: نمایندگان ایران در آسیا در شرایط نابرابر مقابل حریفان خود صف آرایی می کنند و به نوعی به جنگ تانک ها می روند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر عابدینی بعد از پایان جلسه هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا درباره ماجرای اختلاف با شرکت تبلیغاتی اظهار کرد: ما سه بازی دوربین‌ها را راه ندادیم و آنها از ما خسارت خواستند، ضمن آنکه برنامه سوم تبلیغات هم در این موضوع مورد اعتراض آنها قرار گرفت که در آینده به این موضوع رسیدگی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته بود 16 میلیارد تومان به صورت نقد گرفته‌ شده ، عنوان کرد:  16 میلیارد نبود، بلکه 20 میلیارد تومان بود.

عابدینی در خصوص اینکه باشگاه‌ها از نحوه دریافتی‌های خود ناراضی هستند، گفت: امسال بودجه خیلی خوبی دریافت کردیم و تا هفته دهم نزدیک به 20 میلیارد دریافتی داشتیم. ما سال گذشته تا هفته آخر 24 میلیارد گرفته بودیم و این کار را شرکت تبلیغاتی انجام داد و به تعهداتش پایبند بود. البته این را هم بگویم که ما چالش‌هایی داشتیم به طور مثال 3 باشگاه به این مسئله معترض بودند اما این مشکل هم در حال بررسی است.

وی در خصوص اینکه با یک سامانه پیامکی قرارداد بسته شده، تصریح کرد: از زمانی که تصمیم گرفتیم از این سامانه پشتیبانی کنیم، حمایت‌ها صورت گرفت، در حال حاضر  هم در مورد درآمدزایی با این سامانه در حال رایزنی هستیم. بعضی خبرنگاران سوال کرده‌اند دعوایتان در آن جلسات تمام شد که من گفتم ما دعوایی نکردیم و قهر هم نبودیم، در مذاکرات منطقی وجود دارد. 

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در مذاکرات منطقی وجود دارد که منافع فوتبال در آن باید رصد شود. ما هم این کار را انجام دادیم، البته راهکارهایی هم داریم که باید آن را ارائه کنیم.

عابدینی در خصوص اینکه گفته می‌شد به دلیل اختلاف با طاهری به جلسه او با تاج نرفته است، گفت: من با طاهری مشکلی نداشتم چون جلسه مربوط به من نبود و نرفتم. همچنین کی روش با من مشکل پیدا کرد و من با او اختلافی ندارم، من یکسری حقایق را گفتم که او برنتابید اکنون هم مشکل کی روش با من حل شده است.

سرپرست سازمان اقتصادی فوتبال در خصوص اینکه آیا فدراسیون با برند معروف به توافق رسید یا خیر، تصریح کرد:  خوشبختانه جلسات خوبی داشتیم و به نتیجه هم رسیدیم. البته 3 نفر هم به عنوان نماینده از فدراسیون به آدیداس معرفی شدند و قرار است من به همراه تاج و دیگر نماینده فدراسیون برای عقد قرارداد با آنها وارد مذاکره شویم.

وی در خصوص بدهی‌های انباشته‌شده باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: اینکه باشگاه‌ها بدهکار هستند، طبیعی است. این دین بر گردن مدیرعامل جدید می‌ماند و حال چه باشگاه خصوصی و چه باشگاه دولتی باشد. دخل و خرج با هم نمی‌خواند، باشگاه‌ها چون مشکلاتی از قبلی حرفه‌ای بودن یا آماتور بودن دارند، به همین دلیل هر سال بعد از عقد قرارداد دچار مشکل می‌شوند. شما تصور کنید ما باید به جنگ تانک‌ها در آسیا برویم. برای نمونه میزان قرارداد باشگاه‌های ما 25 میلیارد است، در حالی که تیم‌های آسیایی با 100 میلیارد به جنگ ما می‌آیند، با این شرایط باید در آسیا رقابت کرد. به خاطر این است که باشگاه‌ها در فصل نقل‌ و انتقالات بازیکن می‌گیرند و این‌گونه بدهکار می‌شوند. ضمن آنکه کسر بودجه را هم هیچ‌کس قبول ندارد. متأسفانه مدیریت حرفه‌ای در فوتبال ما با چالش‌های عظیمی مواجه است.

 عابدینی درباره تاثیر مدیران غیر فوتبالی در بدهی ها گفت: این موضوع را قبول دارم اما نباید به طاهری مدیر غیر فوتبالی گفت چراکه او راه و چاه را یاد گرفته است. او از آن طرف اختیار خوبی دارد و مربی خوبی هم آورده و حالا فوتبالی محسوب می‌شود. یادم می‌آید یک مدیری در مورد بازگشت یک بازیکن از امارات از من سوال کرد و وقتی مشورت گرفت به او گفتم با این رقم بازیکن را به تیمت برنگردان، چون اگر چنین پولی به او بدهی،‌ تیم به هم می‌ریزد و بالانس از بین می‌رود. پیش از این مدیران چون تعهد کرده بودند که وقتی می‌آیند کارهای خارق‌العاده انجام دهند، بازیکن گرفتند و البته شعارهایشان عملیاتی نشد به همین خاطر بدهی روی بدهی آمد. این موضوع مختص پرسپولیس نیست و استقلال و خیلی از تیم‌ها هم همین شرایط را دارند.

وی درباره اینکه امسال وضعیت تیم پرسپولیس خوب است اما استقلال شرایط خوبی ندارد، اظهار کرد: به هر حال طبیعت فوتبال همین است و اینطور نیست که یک تیم همیشه خوب باشد یا اینکه دو تیم با هم قهرمان شوند. شما ببینید یک بار منچستر یا آرسنال خوب هستند یا اینکه یک سال رئال خوب است و یک سال دیگر بارسلونا. اما باید این را در نظر داشته باشیم که مالکیت دولتی و مدیریت بخش خصوصی را در فوتبال انجام دهیم و من این موضوع را می‌پسندم. به این صورت که مالکیت باشگاه‌ها در اختیار دولت باشد اما مدیریت آن را به بخش خصوصی بدهند و اگر هم سودی در این بین به وجود آمد بخشی سهم دولت و بخشی هم برای بخش خصوصی باشد. مطمئنم در این شرایط اتفاق بدی رخ نمی‌دهد.

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در پایان درباره برخی از افراد ثروتمندی که در فوتبال هزینه‌ کردند، خاطر نشان کرد: این مسئله همان اجاره به شرط تملیک یا همان موضوعی است که گفتم به این صورت که مالکیت در اختیار دولت و مدیریت در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.