سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

توسعه پایدار نیازمند مشارکت مردمی

روستا ها زمانی توسعه می یابند که مردم هم در رشد آن سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به این که یکی از استان های توانمند از لحاظ ساختاری استان زنجان است تصریح کرد:95 درصد از محصولات کشاورزی تولید شده در روستا ها به شهر های بزرگ فرستاده می شود.

جندقیان با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با توسعه گفت:توسعه یعنی تعالی انسان.

وی افزود:بیش از 63 درصد بودجه ی کشور به روستاها تخصیص داده می شود ولی ما هنوز شاهد توسعه ی قابل توجه در این بخش نبوده ایم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:3 دلیل عمده ی توسعه نیافتگی آب،بیابان زایی و نابرابری اجتماعی است و توسعه در جایی اتفاق می افتد که تمدن،جمعیت و هنر در کنار هم باشند.

جندقیان تصریح کرد:معیشت روستا نادیده گرفته شده است و نیازمند مشارکت مردم برای توسعه ی ظرفیت های شناسایی شده در روستاها است.

وی با شاره به صنعت های ینظیر کشاورزی و توریسم که سرمایه اندکی می خواهند گفت:با صنهت های کم هزینه می توان در روستا ها اشتغال زایی کرد و این خلاقیت باید در مدیران روستایی دیده شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد:بخش روستایی نیازمکند مدیران خلاق است تا بتوانند با ایده های جدید شغل ایجاد کنند و نهاد دهیاری ها رو تقویت کنند.

جندقیان با اعلام این خبر که سهم بودجه ی روستایی از 20 درصد به 35 درصد رسیده است گفت:رویکرد مالی باید تغییر کند در غیر این صورت توسعه نخواهیم داشت.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.