سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در جمع خبرنگاران:

انگلیس خواستار پیوند زدن اقتصاد منطقه به پوند است/ برای رویا رویی با انگلیس پیش‌دستی نخواهیم کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انگلیس در بحران اقتصاد و هویتی به سر می‌برد و به دنبال راه چاره‌ است تا از این بحران اقتصادی و هویتی خارج شود.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران  در جمع خبرنگاران عنوان داشت: لازم است نگاه جدیدی به مسئله امنیت و صلح در منطقه و جهان ایجاد شود، به نظر ما عوامل جدیدی وارد روابط بین‌الملل و جوامع بین‌المللی شده است که مطالعه دقیق این عوامل یک نگاه  و رویکرد جدید می‌خواهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این کنفرانس به دنبال این است که رویکردهای جدیدی در نگاه به چالش های منطقه و بین‌المللی مطرح کند و از همه نخبگان جهان و منطقه بخواهد با یک نگاه جدیدی در صدد فراهم کردن یک نظم نوین در قرن بیست و یکم باشد.

رضایی در پاسخ به اظهارات مداخله‌جویانه نخست وزیر انگلیس در جمع کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان داشت: انگلیس در بحران اقتصاد و هویتی به سر می‌برد و به دنبال راه چاره‌ است تا از این بحران اقتصادی و هویتی خارج شود. خروج انگلستان از اروپای واحد در حقیقت برای پیدا کردن راه کاری واحد همین بحران بوده و آمدن این کشور در خلیج فارس و پر کردن خلا آمریکایی ها  برای پاسخ دادن به همین بحران بوده که آینده انگلیس را در یک هاله‌ای از تردید و ابهام قرار داده است.

وی افزود: انگلیسی ها با آمدن در خلیج فارس به دنبال این هستند با تسلط در کشورهای کوچک منطقه از جمله کویت، بحرین قطر امارات، عمان و کشورهای حاشیه‌های جنوبی خلیج فارس که دارای منابع نفت و گاز فراوان هستند و درآمدهای ارزی فراوانی به دست می‌اورند می خواهند این منطقه را به اقتصاد انگلستان و پوند پیوند بدهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلستان عنوان کرد: ما تا زمانی که انگلیسی ها قصد رویارویی با ما نداشته باشند، قاعدتا هیچ گاه پیش دستی نخواهیم کرد و ما خود را عامل اصلی امنیت منطقه می‌دانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون مهمترین عامل ثبات خلیج فارس بوده و این چالشی که انگلیسی‌ها ایجاد کرده‌اند؛ فکر می‌کنیم انگلیس دیگر انگلیس قدیم نیست و ایران هم ایران قدیم نیست لذا این حرف‌ها تلاش مذبوهانه‌ای است که انها از بحران اقتصادی بیرون بیایند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.