سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط علمی مناسب جوانان را خلاق و فناور می کند/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک همکاری بین وزارت علوم و آموزش و پرورش

وزیر علوم گفت: پیشنهاد میکنیم کمیته مشترک همکاری و توسعه پژوهش بین وزارت آموزش و پرورش و علوم حتما شکل گیرد چون شرایط علمی مناسب جوانان را خلاق می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدفرهادی وزیر علوم در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزش اظهار داشت: از آنجا که جوانان ما در سن رشد و یادگیری مهارت ها هستند بسیار خوب است که آموزش و پرورش در برنامه های آموزشی، پژوهشی و یادگیری به کارهای پژوهشگری بپردازند.

وی افزود: به منظور همکاری و هماهمگی بیشتر بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش خواستار شکل گیری کمیته مشترک همکاری و توسعه پژوهش و فناوری هستیم تا پرداختن به فعالیتهای پژوهشی از سطح مدرسه به مراتب بالاتر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دوران پژوهشگری و پرسشگری در سنین مدرسه است، بیان کرد: اگر جوانی در محیط و شرایط علمی مناسبی قرار گیرد مطمینا می تواند در آینده مبدع،خلاق و فناور باشد و ایده های خوبی را به منسه ظهور برساند.

وزیر علوم اظهار داشت: آموزش و پرورش با بیش از 13 میلیون و 700هزار مخاطب در کشور رسالت سنگینی را برعهده دارد که پژوهش محوری این رسالت را گسترده تر می کند.

وزیر علوم بیان کرد: بدون شک تحقیق و پژوهش بطور آنی در یک مقطع زمانی قابل دسترسی و دستیابی نیست لذا باید فرهنگی ایجاد کرد تا ملکه انسان از دوران مدرسه تا آخر عمر قرار گیرد و این یادگیری مادام العمر باید سرلوحه نظام آموزشی کشور باشد.

به گفته وی، پرسشگری،ایده آفرینی، خلاقیت، کارجمعی و مهارت به مثتبه فضیلت است که منشا ثمرات ماندگار می شود می تواند توسعه علمی و همه جانبه را در پی داشته باشد.

وزیر علوم با اشاره به رسیدن به هدف مرجع در توسعه علمی عنوان کرد: هرچقدر فاصله بین دو نظام آموزشی کمتر شود بدون شک ارتباطات هدفمند برقرار و دستیابی به هدف مرجع میسر تر می شود.

فرهادی اعلام کرد: بی شک ایجاد جامعه علم محور و پژوهش محور از آغازین سالهای ورود به دبستان آغاز می شود و نظام آموزش و پرورش لازم است به منظور گفتمان سازی و نهادینه کردن این گفتمان، گسترش فرهنگ پژوهش را بیش از پیش در دستور کار و برنامه ریزی خود قرار دهند.

وی افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید بحث پژوهش گسترده تر شده است به گونه ای هماهنگی دستگاهها و ارگانهای بیشتری را داشته ایم.

فرهادی با اشاره به سابقه تاریخی و علمی کشور گفت: ما میراث دار ابعاد دینی و ملی بینظیری در جهان هستیم و با این پشتوانه و اسناد بالادستی و برنامه های توسعه و حمایتهای بی دریغ رهبری از گفتمان علمی کشور هیچ بهانه ای برای عدم تحقق مسایل علم و فناوری در جهان نداریم.

وی بیان کرد: فایق آمدن بر مشکل مدرک گرایی و سایر مشکلات مطرح این روزها تنها با اجرای تقویت و تحکیم روحیه و خلصت پژوهی در جامعه است به طوری که انسانهای مفید و ماهر خروجی نظام اموزش ما باشند، انسانهای کارآفرین که در دانشگاههای نسل سوم یا همان کارآفرین ما ترتیب می شوند.

وزیر علوم یادآور شد: امیدواریم در آینده پیش رو شاهد نقش پر رنگ پژوهش در تحقق منافع ملی و افزایش سهم اقتصاد در اقتصاد ملی باشیم مطمئنا در چنین بشتری اقتصاد مقاومتی هم بعنوان یک دغدغه و هم بعنوان هدف ملی قابلیت اجرایی پیدا می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.