سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله‌عبدالله: گروه‌های تروریستی مهم‌ترین مانع تحقق حقوق بشرند

رییس اجرایی افغانستان با نشر پیامی از روز جهانی حقوق بشر ستایش کرده و گفته است که مهمترین مانع فرا راه حقوق بشر در افغانستان گروه‌های تروریستی می‌باشند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور با نشر پیامی از روز جهانی حقوق بشر ستایش کرده و گفته است که مهم ترین مانع فرا راه حقوق بشر در افغانستان گروه های تروریستی می باشند.

آقای عبدالله همچنان گفته است که حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین ارزش‌های جهان امروز است؛ هر انسان و هر شهروند حق دارد که از حقوق اساسی خود در جامعه برخوردار باشد.

عبدالله افزود، برای زندگی مسالمت آمیز اجتماعی و تحقق رفاه و آسایش عمومی، هر کشور نیازمند رعایت ارزش‌های حقوق بشری مثل آزادی، برابری، عدالت و احترام متقابل در میان شهروندانش می‌ باشد.

او می گوید گروه های ترورستی مثل القاعده، طالبان و گروه نو ظهور داعش اند که همواره در پی خلق فاجعه و نقض حقوق بشر استند و با ایجاد وحشت و دهشت و سلب آرامش عمومی می‌ کوشند تا اذهان عمومی را مخدوش کنند و از این طریق به اعمال شوم و ضد انسانی خود دست یابند.

به گفته آقای عبدالله، گروه‌های تروریستی بارها مرتکب جنایت جنگی و نقض صریح حقوق بشر در افغانستان شده ‌اند.

رییس اجرایی حکومت گفته: نقض حقوق افراد ملکی به‌ ویژه قربانی گرفتن از زنان و کودکان همواره از سوی گروه‌های دهشت افگن به ‌طور فجیع صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله گفته که تروریزم، وابسته و متعهد به هیچ قوم، ملت، مذهب و جغرافیایی خاص نیست، بلکه یک تهدید جهانی در برابر ارزش‌های حقوق بشری و حقوق اساسی تمام بشریت است و افغانستان در خط مقدم جنگ با این تروریزم قرار دارد.

از روز جهانی حقوق بشر به تاریخ ۱۰ دسامبر همه ساله از سوی کشورها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر به ویژه کمیسیون حقوق بشر تجلیل به عمل می آید.

رییس اجرایی کشور گفته که دولت افغانستان تامین حقوق اساسی شهروندان و حفظ ارزش‌های حقوق بشری به خصوص مبارزه برای محو خشونت علیه زنان را در کشور از اولویت‌های کاری خود می ‌داند و در این زمینه از تمام توان، امکانات و ابزارهای ممکن استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.