سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری روی پسته و فرش مهمتر است یا جوانان؟

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت:در صدد هستیم با استفاده از شرکت‌های نوپا فارغ‌التحصیلان برتر را در زمینه‌های مختلف تحصیلی جذب صنعت و کار کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مراسم اختتامیه مسابقات فن‌آورد که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد محمود سعادت فومنی قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: جوانان بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند که باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب و صحیح از این سرمایه‌های بالقوه و صحیح استفاده کنیم و آنها را به سرمایه‌های در حال گردش تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم و مسابقات معرفی نیروهای مستعد برای ورود به بازار صنعت و کار است. در این مسابقات حتی کسانی که برنده نشده‌اند می‌توانند پله‌های ترقی را طی کنند و از این مسابقات تجارب ارزنده‌ای به دست بیاورند.

در ادامه این مراسم حمیدرضا امیری‌نیا ریاست هیأت مدیره موسسه دانش بنیان برکت عنوان کرد: حمایت از مجموعه شرکت‌های نوپا و کارآفرینی برای جوانان برای ورود به عرصه کار از اهداف اساسی ما محسوب می‌شود، همچنین حداقل در یک سال آینده سعی داریم حدود 100 فارغ‌التحصیل برتر از دانشگاه‌های مختلف کشور را جذب شرکت‌های دانش‌بنیان مختلف کشور کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در حال کار و فعالیت بر روی بزرگترین شتاب دهنده کشور هستیم که محل گذر شرکت‌های نوپا، جوانان و خانواده‌هایشان به شمار می‌رفت.

ریاست هیأت مدیره موسسه دانش بنیان برکت با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بر نسل جوان نسبت به حوزه‌هایی مانند نفت، گاز، پسته و فرش تصریح کرد: امروزه جوانان نیروی اصلی و اساسی کشور محسوب می‌شوند و به جای سرمایه‌گذاری بر روی حوزه‌هایی مانند نفت، گاز، پسته و فرش باید سرمایه‌گذاری اصلی بر روی نیروی جوان کشور صورت گیرد و به این قشر بیشتر از صادرات و واردات محصولات فوق توجه شود.

امیری‌نیا گفت: کشورهای دیگر قصد دارند نیروی متخصص و کارآمد کشور ما را جذب خود کنند که باید از این امر جلوگیری کنیم همچنین یکی از محدودیت‌های ما در صنعت کار این است که در برخی از حوزه‌ها با نیروی متخصص جوان کمی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد:‌ فناوری حدود 10 تا 20 درصد کار محسوب می‌شود و شناسایی بازار هدف، روانشناسی بازار و مخاطب و فرق بازاریابی و فروش اهمیت بسزایی دارد.

ریاست هیأت مدیره موسسه دانش‌بنیان برکت یادآور شد: باید سعی کنیم نیروی فارغ‌التحصیل ماهر و متخصص را جذب اکوسیستم داخلی کشور کنیم.

در ادامه این مراسم قمری دبیر مسابقات فن‌آورد بیان کرد: سوالات این مسابقات از همفکری و تعامل با 200 شرکت طراحی شده بود همچنین این مسابقات در هفت رشته گرافیک، معماری، برق،‌ برنامه‌نویسی کامپیوتر، برنامه‌نویسی تلفن‌های هوشمند،‌ داده‌کاوی، OSINT ‌برگزار شده بود.

گفتنی است؛ این مسابقات با حمایت دانشگاه صنعتی شریف، ستاد اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، پارک فناوری پردیس، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز فن بازار ملی ایران اجرا شده بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.