سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

طرح حفاظت مشارکتی در اراضی سمنان اجرا می شود

در قالب این طرح، حفاظت از 600 هزار هکتار از اراضی طبیعی این استان به مردم واگذار می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در 600 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان طرح حفاظت مشارکتی با هدف حذف و کاهش عوامل تخریب، تا یک ماه آینده اجرا می شود.
محمدعلی سفیدیان افزود: سال 94 برای اجرای طرح حفاظت مشارکتی در 190 هزار هکتار از اراضی استان سمنان قرارداد منعقد شد و پیش بینی می شود برای سال 95 علاوه بر 600 هزار هکتار برنامه ریزی شده، در 300 هزار هکتار مازاد این طرح انجام شود.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به مردم واگذار می شود و در قبال آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مردم تنور گازی و یا آبگرمکن خورشیدی، بسته به نیاز آن مکان، اهدا می کند.
سفیدیان با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات زمین ، ادامه داد: در این بانک کلیه اطلاعات سندهای تک برگی یا کاداستر، تخریب و تصرف زمین و مباحث اجرای کمربند حفاظتی، بارگذاری می شود و به راحتی می توان به اطلاعات دست یافت.
وی با بیان این که این بانک اطلاعاتی بسیار مفید است و می تواند راهکار خوبی برای جلوگیری زمین خواری و تصرف زمین باشد، افزود: استان سمنان متعهد شده است تا پایان سال 95 اطلاعات هزار و 100 پرونده را در این بانک اطلاعاتی بارگذاری کند که تا کنون بیش از 800 پرونده بارگذاری شده است.
؛ معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین از اجرای 2 طرح کمربند حفاظتی و کمربند سبز در 155 هکتار در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی استان سمنان خبر داد.
وی افزود: برای سال 95 برای 108 هکتار از اراضی استان سمنان طرح کمربند حفاظتی و برای 47 هکتار کمربند سبز اجرا می شود.
انتهای پیام / د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.