سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

توافق برجام بر اساس یک رویکرد ملی حاصل شد

استاندار گفت: توافق ایجاد شده در مساله برجام بر اساس تصمیم های مسئولان ارشد نظام و با نظارت مقام معظم رهبری حاصل شد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمدرضا مروارید از هجمه بسیار سنگینی که از سوی برخی افراد و احزابی سیاسی مخالف توافق برجام در داخل کشور پس از تصویب تمدید قانون داماتو در سنای آمریکا انتقاد کرد.

مروارید تاکید کرد : توافق انجام شده بر اساس یک رویکرد ملی حاصل شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر مراحل اجرای آن اشراف داشته اند ولی برخی با کوبیدن بر ساز مخالفت سعی در رسیدن به مقاصد سیاسی مورد نظر خود دارند.

وی افزد : آمریکایی ها به اشکال مختلف سعی در خدشه وارد کردن در اجرای برجام با وجود متعهد بودن جمهوری اسلامی ایران دارند .

استاندار ایلام یادآور شد: ایران اسلامی در همین مدت کوتاه پس از توافق نیز با وجود مشکلات ایجاد شده توانسته است از مزایای آن استفاده کند که آزاد شدن سایت های فنی، مهندسی و تحقیقاتی برای فعالیت دانشجویان و اساتید تنها یکی نمونه از این موفقیت هاست . 

استاندار ایلام گفت : ایران هیچگاه با توجه به خوی استکباری مقامات آمریکایی خواستار دوستی با این کشور نبوده و پس از توافق برجام نیز قرار نبود آشتی بین دو کشور برقرار شود چون هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نشان داده اند در مقابله با سیاست های جمهوری اسلامی ایران همگام هستند و تنها در روش و رویکردها ممکن است تفاوت هایی اعمال کنند.
 
وی اضافه کرد: موضوع اخیر قانون داماتو مربوط به حدود سی  سال پیش است و بر اساس برخی مسائل همچون حقوق بشر و تروریسم به ناحق علیه کشورمان اعمال شده و در ادامه بندهای هسته ای نیز به آن اضافه شد.

استاندار ایلام اظهار کرد: بسیاری از تحریم ها در نتیجه توافق برجام لغو، تعلیق و یا کمرنگ شده اند و هم اکنون اتحادی نیز میان آمریکا و اتحادیه اروپا در این موضوع مشاهده نمی شود ضمن اینکه در ترکیب گروه 1+5 کشورهای روسیه و چین نیز حضور دارند و آمریکایی ها به تنهایی و به شکل یک جانبه نمی توانند خواسته های خود را اعمال کنند.

وی افزود: بروز این مساله باید باعث شود تمامی مسئولان نظام با اتحاد بیشتری در مقابل آمریکایی گرد هم آیند و اجازه دهند دستگاه های ناظر همچون هیات نظارت بر برجام تصمیم های مقتضی را در مقابل هر گونه کارشکنی آمریکایی ها اتخاذ کنند .











انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، برجام ، مروارید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.