سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

مقدمه ای برای رسیدن به کمال و سعادت در آخرت

اگر نماز در جامعه ترویج داده شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه یزد توسعه فرهنگی را تنها راه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و گفت: مسئولان و دست اندرکاران نظام، بیش از پیش در بحث انقلاب فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه 19 آذر ماه یزد با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز امامت امام زمان(ع) افزود: انتظار فرج بزرگترین وظیفه مسلمانان در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که امام زمان(ع) همیشه و در همه حال شاهد بر اعمال مسلمانان است، گفت: امام زمان(ع) حجت خداوند بین خلق زمین است.

وی شناخت امام زمان را در هر زمان و مکان ضروری دانست افزود: هرکس از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت دنیا را ترک کرده است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را از دیگر رویدادهای ارزشمند روزهای اخیر عنوان کرد و تصریح کرد: علی‌رغم اقدامات انجام شده از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ایران تاکنون، هنوز آن طور که باید و شاید اقدامات گسترده فرهنگی در کشور انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و مدارس در تحقق اهداف شورای انقلاب فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی و فرهنگی کشور باید به فضاهای اعتقادی، ایمانی و پژوهشی تبدیل شوند و از فرهنگ غلط غربی دوری کنند.

امام جمعه یزد افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران باید  بیش از پیش در قبال انقلاب فرهنگی سرمایه‌گذاری کنند و دین و اعتقاد جامعه را اولویت اول اجرایی خود قرار دهند.

وی گفت: ایمان و اعتقاد اگر در جامعه درست نشود تمام سرمایه گذاری‌های اقتصادی، سیاسی و عمرانی ضایع می شوند.

ناصری شناخت هدف زندگی را از جمله ضرورت‌های جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: زندگی در دنیا به همراه ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی، مقدمه ای برای رسیدن به کمال و سعادت در آخرت است.

وی ضرورت ترویج فرهنگ نماز بین اقشار مختلف جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر نماز در جامعه ترویج داده شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برطرف می شود. 

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.