سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

فوت روزانه سه کارگر ساختمانی در حین کار

روزانه سه کارگر ساختمانی حین کار جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،اکبر شوکت رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در ساری آمار کارگران ساختمانی کشور را یک میلیون و 100 هزار نفر برآورد کرد

وی به آمار فوت روزانه 3 کارگر ساختمانی حین کار درکشور اشاره کرد وگفت : هزار و 300 کارگر ساختمانی سال 92 براثر سوانح حین کار فوت کردند.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی افزود: 800 هزار نفر از کارگران ساختمانی کشور زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

اکبر شوکت با بیان اینکه تا پیش از اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی 90 درصد کارگران بیمه شده فعلی حتی سابقه یک روز بیمه نداشتند.گفت : با اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی بسیاری از دغدغه های امنیت جانی وکاری این قشر رفع شده است .

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی افزود: سامانه پایش بیمه کارگران ساختمانی نیز با هدف شناسائی افراد واجد شرایط و جلوگیری از سواستفاده دیگران از این بیمه ارزان قیمت در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و در مازندران نیز از امروز اجرایی شد.

اکبر شوکت گفت: بر اساس گزارش رسمی انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران 90 هزار نفر از افرادی که زیر پوشش بیمه ساختمانی در این استان قرار داشتند ، در یک راستی آزمائی مردود شدند .

وی افزود: قانون بیمه کارگران ساختمانی تمامی کارگران این حوزه را زیر پوشش کامل بیمه های اجتماعی قرار می دهد و حق بیمه آن هم از اخذ درصدی از عوارض صدور پروانه ساخت ،حق بیمه سهم کارفرما توسط شهرداری ها تامین می شود.

وی گفت: کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه هم با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خویش ، می تواند مشمول خدمات بیمه ای شود.

آرماتوربند ، اسکلت ساز ، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی ، نقشه بردار ، در و پنجره ساز پروفیل ، بتن ساز و بتن ریز ، بنای سفت کار ، عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه ، گچ کار ، سنگ کار ، قالب بند و کفراژبند ، لوله کش گاز خانگی و تجاری ، نگهداری بتن ، کاشی کار ، برق کار و نقاش ساختمان برابر این قانون کارگران ساختمانی به شمار می روند .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.