سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

بعد از ۳۷ طلسم ساخت تابلو شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند شکسته شد

شهردار نهاوند گفت: با تخصیص 200میلیون تومان طلسم ساخت المان شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند شکسته شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان، امیر رضا یوسفیان شهردارنهاوند از اجرای عملیات احداث المان گروه انقلابی شهدای ابوذر در محل میدان ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: با توجه به شأن و اعتبار  شهدای بزرگ ابوذر در چند ماه گذشته طرح  اجرای المان جدید شهدای ابوذر را در دستور کار خود قرار دادیم و در حال حاضر طرح یاد شده در ستاد یادمان‌های شهدای استانداری همدان تصویب شده است.

وی مساحت میدان مذکور را ۱۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: محل احداث المان شهدای گروه ابوذر در ستاد ساماندهی قبور شهدای فرمانداری به تصویب رسیده است.

شهردار نهاوند برآورد اولیه اعتبار این پروژه را ۲۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و استانی بیان و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح یادمان گروه ابوذر هم‌اکنون به‌صورت امانی و با نظارت واحد عمران شهرداری نهاوند آغاز شده است.

وی بابیان اینکه یادمان توسط کارشناسان با مفهوم تاریخی- اسلامی با موضوع  شهدای گروه انقلابی ابوذر طراحی‌شده و به اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح شامل المان شهدای گروه ابوذر، محوطه‌سازی، فضای سبز، روشنایی و … است.

یوسفیان بابیان اینکه گروه انقلابی ابوذر ازجمله افتخارات شهرستان نهاوند در انقلاب اسلامی است افزود: یادمان این گروه به‌منظور معرفی شهرستان و با توجه به جایگاه رفیع شهدای گروه ابوذر در تاریخ و فرهنگ مردم ایران و نهاوند لازم است در ورودی اصلی شهرستان نصب شود.‌

گفتنی است: شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند از سال ۱۳۴۹ با رژیم طاغوت به مبارزه برخواستند و در ۳۰ بهمن ۱۳۵۲ به دست ساواک به شهادت رسیدند.

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مقرر شد به پاس گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای والامقام المان یادبود آنها در یکی از میادین مهم نهاوند نصب شود که این مهم بعد از گذشت سالها در سال جاری محقق شد.

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.