سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تبدیل نیروگاه بادی خرمشهر به نیروگاه هیبریدی در فازهای بعدی

مدیر عامل برق منطقه ای خوزستان از تبدیل نیروگاه بادی خرمشهر به نیروگاه هیبریدی بادی خورشید در فازهای بعدی اجرا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛محمود دشت بزرگ در آیین کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه بادی کشور در خرمشهر گفت: این پروژه ظرف دو سال انجام خواهد شد و به بزرگترین نیروگاه بادی کشور تبدیل می شود.

وی افزود: این نیروگاه ویژگی خاصی همچون دارا بودن بزرگترین ظرفیت توربین را هم دارد  که ظرفیت هر توربین آن ۳.۴ است و ظرفیت نیروگاه ۴۸ مگا وات خواهد بود.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان به روند احداث این نیروگاه بادی هم اشاره کرد و از تبدیل شدن آن به نیروگاه هیبریدی خبر داد.

وی گفت: به موازات اجرای فاز نخست نیروگاه بادی، فاز دوم که نیروگاه خورشیدی هست نیز احداث می شود و این نیروگاه به نیروگاه منحصر به فرد خورشیدی ـ بادی تبدیل خواهد شد که ظرفیت تولید برق آن به ۱۲۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

دشت بزرگ با بیان اینکه سرمایه گذاری در این پروژه از نوع سرمایه گذاری مستقیم است، افزود: از سرمایه گذاران با اعطای تمهیلات، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

وی، احداث این نیروگاه بادی را زمینه ساز احداث نیروگاه های تجدید پذیر در سایر مناطق دانست و گفت: این نیروگاه تجدیدپذیر بادی خورشیدی نقطه عطفی برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در  کشورخواهد بود.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با تاکید بر اینکه پتانسیل لازم برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در منطقه فراهم است، توضیح داد: در سایر نقاط استان و شهرستان هایی همچون آبادان، خرمشهر، اروندکنار، ماهشهر و مناطق شمالی و به طور کلی در هر نقطه ای که در آن سرعت باد حدفاصل پنج تا ۲۵ متر در ثاینه باشد، شرایط برای احداث نیروگاه بادی فراهم است.

دشت بزرگ در پایان از وجود ظرفیت احداث ۱۰۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در خوزستان خبر داد و یادآور شد: تنها در بخش انرژی خورشیدی ظرفیت ۱۰۰ هزار مگاوات وجود دارد که با تلاش و توجه وزارت نیرو می توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد و امیدواریم از این پس شاهد افتتاح نیروگاه های تجدید پذیر دیگر در سایر نقاط باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.