سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مستند ساز در گفت و گو با باشکاه خبزنگاران:

حیات وحش، سخت ترین نوع مستند است

حیات وحش سخت ترین نوع از مستند است چون جدای زمان و خزینه بالا با چیز هایی باید کار کنی که مثل برق از مقابلت می گذرند.

دلاور دوستانیان، مستند ساز، در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص کمک جشنواره ها به بهبود وضعیت سینما گفت: بستگی به نوع فیلم دارد و جشنواره سینما حقیقت، یکی از بهترین جشنواره های است که در ایران برگزار می شود، ولی نمی دانم که این جشنواره ها چگونه می توانند به بهبود وضعیت سینما کمک کنند.

وی در خصوص اکران فیلم هایی که در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در می آیند، گفت: این به کیفیت فیلم بستگی دارد، فیلم ها اگر روایت خوبی داشته باشند، قابلیت اکران دارند.

دوستانیان در خصوص فیلم خود، در جشنواره گفت: فیلم من در حوزه حیات وحش و به نام هینی مینی است و داستانش در استان ایلام می گذرد.

وی درخصوص اکران فیلم مستندش گفت: اکران فیلمم در جشنواره امشب است، اما چون دیروقت است نمی دانم با چه استقبالی مواجه شود، ولی فیلم من، از نظر کیفیت تصویر و روایت، دست کمی از فیلم هایی که در کمپانی های مشهور خارجی ساخته می شود، ندارد.

وی درخصوص سختی های ساخت مستند های حیات وحش گفت: مستند حیات وحش سخت ترین نوع از مستند است، چون جدای زمان و هزینه بالا، با چیزهایی کار می کنی که مثل برق از جلویت رد می شوند، به همین دلیل فیلمبردای کار من حدود شش ماه به طول انجامید.

دوستانیان اظهار داشت: شاید فیلمم را برای هنر وتجربه بفرستم، چون احتمال می دهم که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

این مستند ساز در خصوص اکران های جهانی اثرش گفت: به نظرم به خاطر کیفیت کار در خارج از ایران بیشتر جواب می دهد و برایشان جالب خواهد بود.

وی در آخر گفت: کاش در جشنواره ها به فیلم های حوزه حیات وحش بیشتر اهمیت دهیم، فعلا ژانر اجتماعی مورد پسند است و این باعث می شود که کسانی که در حوزه حیات وحش کار می کنند به سمت سینما اجتماعی رو بیاورند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.