سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برداشت انار در نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از برداشت 95 هزار تن انار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: برداشت انار در این شهرستان از سطح چهار هزار و 800 هکتار از باغ های این شهرستان مثمر بود.
وی افزود: شهرستان نی ریز با شش هزار و 500 هکتار باغ انار شامل چهار هزار و 600 هکتار بارور و هزار و 700 هکتار غیر بارور و با متوسط عملکرد 20 تن در هر هکتار و تولید سالیانه 96 هزار تن محصول در شرایط عادی مقام اول سطح زیر کشت و تولید را در استان فارس به خور اختصاص داده است.

طهماسبی بیان کرد: انار تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصارف داخلی به کشور های کره جنوبی، روسیه، کشور های آسیای میانه، کشور های حوزه خلیج فارس و برخی کشور های اروپایی صادر می شود.

وی با بیان اینکه عمده ترین رقم تولیدی در شهرستان، رقم انار رباب نی ریز است که جزء ارقام برتر صادراتی انار کشور محسوب می شود، تصریح کرد: این رقم به دلیل رنگ پوست، رنگ آریل، ضخامت پوست و طعم میوه بسیار بازار پسند و پرفروش است.

طهماسبی ادامه داد: در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه های صنعتی فراوری انار در شهرستان احداث شده که تولیدات آن ها شامل رب انار، سس انار، آب انار، شربت انار، مربا، مارمالاد، ژله انار، نوشابه، بستنی انار، ترشی، سرکه و لواشک انار است و هم اکنون مشغول فعالیت و تولید هستند که با استقبال خوب و بازار مناسب و ارزآوری برای کشور همراه است.
  
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز تصریح کرد: این محصول زمینه ایجاد حدود 4 هزار فرصت شغلی در این شهرستان را فراهم کرده است.
انتهای پیام/ر


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.