سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه: شکست تروریست‌ها در حلب، نزدیک است

فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه در گفتگو با روزنامه السفیر، از پیروزی قریب‌الوقوع ارتش و نیروهای مردمی این کشور در شهر حلب خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه السفیر، فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه در گفت و گو با روزنامه السفیر، فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه در گفتگو با روزنامه السفیر، از پیروزی قریب‌الوقوع ارتش و نیروهای مردمی این کشور در شهر حلب خبر داد.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص تروریست هایی که پس از توافق با دولت سوریه به مناطق امن منتقل شدند و اینکه آیا این امر خود خطر آفرین نخواهد بود، گفت: ما کاملا نسبت به نقشه اطلاعاتی ترکیه، آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیسم برای بازسازی گروه های تروریستی در سوریه واقفیم، اما همیشه دو گزینه پیش روی خود داشتیم: یا اینکه اجازه دهیم آنها نقشه خود را دنبال کنند و ما چشم خود را به روی آن ببندیم و یا غیرنظامیان را در چنگال تکفیری‌ها رها کنیم که گزینه انتخابی ما همیشه سلامتی و سربلندی ملت سوریه هست و خواهد بود.

فرمانده اتاق عملیات متحدان سوریه درباره مواضع متناقض ترکیه در رابطه با سوریه، گفت: پس از اظهارات متناقض مسئولان ترکیه، مجبوریم پرده از دیدارهای هیئت های ترکیه‌ای به سوریه برداریم. آنها نه تنها در دیدار با مسئولان سوری بلکه در مذاکرات شان با روسیه و ایران وعده دادند راه حلی مسالمت آمیز را انتخاب خواهند کرد و همه شرط‌هایی را که خود یا شرکای‌شان در جنگ ضد سوریه مطرح کرده بودند، نادیده خواهند گرفت. پس چرا دوباره دیدگاه خود را نسبت به بحران سوریه بدون درنگ یا نیرنگ اعلام نمی کنند؟ برای ما آشکار شد صاحبان قدرت در ترکیه افرادی نیستند که بتوان به آنها اعتماد کرد و رفتار و کردارشان نشان‌دهنده دورویی سیاسی آن‌هاست.

وی افزود اتفاقاتی که اکنون در حلب رخ می دهد مزد صبر سربازان و رزمندگان و اهالی دلاوران ارتش سوریه و متحدانش و همچنین ملت عزیز سوریه است و به یاری خدا با پیروزی بزرگی که پس از نابودی گروه های تروریستی بدست خواهد آمد، به اوج خود خواهد رسید.

این مقام نظامی ارتش سوریه  در پاسخ به این سوال که چه کسی از این جنگ بهره می برد گفت: همه اتفاقاتی که در سوریه رخ می دهد حاصل توطئه های خارجی با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکاست و اگر به اطرافمان نگاه کنیم خواهیم دید که هر دو جبهه یعنی هم ارتش سوریه و هم مخالفان کشته می دهند و حتی غیرنظامیان از دو طرف کشته می شوند و البته این بجز زیربناهای کشور سوریه است که در اثر این جنگ ویران می شود. گروه های تروریستی مختلفی در سوریه به جنگ می پردازند و هر یک از آنها از طرف یک کشور حمایت می شوند و متاسفانه هر کدام از آنها اهداف خاص خود را دارند. اگر همه این کشورها با هم تشکیل یک گروه مخالف را می دادند، می‌توانستیم با آنها به گفتگو بنشینیم و به یک راه حل سیاسی دست یابیم؛ اما، این امر با پروژه تجزیه آنان که از زمان های دور برایش نقشه کشیده اند در تضاد است. مرکز فرماندهی اطلاعات کشورهای غربی که در هتل هرشو قرار دارد مسئول مدیریت عملیات حلب است و در راس اهدافش، ممانعت از رسیدن به هرگونه توافق یا راه حلی است که در خدمت منافع آنها نباشد.

وی در پایان درباره نقش مسکو در سوریه، نیز گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که روسیه و فرماندهی با درایت آن کشور، کمک های بسیاری به دولت سوریه می کنند. روسیه طرح های پیشنهادی زیادی را برای پایان دادن به بحران سوریه مطرح کرد اما بی توجهی کشورهای حامی تروریسم و تکفیری ها ما را مجبور کرد تا در کنار هم قدم به میدان نبرد بگذاریم. مهم‌ترین دلیل بر تلاش روسیه برای حمایت از جان غیرنظامیان این است که این کشور بارها طرح هایی را برای حل بحران شرق حلب مطرح کرد؛ اما بر هیچ کس پوشیده نیست که چه کسی مانع اجرای این طرح ها شد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.