سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

رتبه نخست بازیگری 2 توانجوی تبریزی در جشنواره بین‌المللی تئاتر امید آفرین

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین، به میزبانی شهر اصفهان در حالی به کار خود پایان داد که دو توانجوی اهل تبریز حائز رتبه اول بازیگری مرد و زن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نازیلا ایران‌زاد بنام، کارگردان نمایش زیرزمین گفت: نمایش زیرزمین سال 84 به قلم آرش عباسی خلق شد. آشنایی من با این متن و تصمیم کارگردانی این اثر به سال‌ها قبل بر می‌گردد که با گروهی از بازیگران و عوامل حرفه‌ای تاتر تبریز اتفاق افتاد.

وی افزود: سال‌ها بعد از من خواسته شد با گروهی از معلولان عزیز شهر تبریز نمایشی را کار کنم که به‌خاطر شرایط خاص متن و علاقه من به آن «زیرزمین»، در ذهنم دوباره جرقه زد. تصمیم که قطعی شد مصادف بود با روز جهانی معلول، من به مراسم‌شان رفتم و از بین آنها _که معتقدم می‌شد تعداد بیشتری هم انتخاب کرد با آقای وحید شیرزاد و به واسطه‌ای با خانم نگین پیرسمساری آشنا شدم، که از نظر جسمی و بینایی دچار مشکل بودند.

ایران‌زاد در رابطه با موفقیت‌های این نمایش گفت: ابتدا این اثر نمایشی به جشنواره منطقه‌ای شمال‌غرب کشور راه یافت و با کسب بهترین بازیگری مرد و زن و بهترین کارگردانی به چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین راه یافت.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین امید آفرین که به میزبانی اصفهان برگزاری شد به صورت بین‌المللی و منتخب اجراهای کشوری برگزار شد که شرکت‌کنندگان از آلمان، بلژیک، هلند، ارمنستان، اوگاندا و... برای اجرا شرکت داشتند و اکثرشان در بخش صحنه‌ای  رقیب نمایش زیرزمین حضور داشتند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.