سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در استان سمنان

حدود 68 هزار قطعه طیور در طرح واکسیناسیون، در استان سمنان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در خلال نشست ارزیابی طرح واکسیناسیون طیور استان سمنان با بیان اینکه طرح ملی واکسیناسیون طیور روستائی بر علیه بیماری نیوکاسل به وسیله واکسن مقاوم به حرارت در ۱۳۰ روستای استان انجام شد، گفت: پوشش دادن بیش از ۶۸هزار قطعه طیور یکی از دستاوردهای این طرح جهادی است.

محمد سعیدی افزود: در راستای اجرای سیاست های برنامه اقتصاد مقاومتی و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری های دامی و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل توسط اداره کل دامپزشکی و با مشارکت بسیج سازندگی در استان سمنان  به عنوان یکی از استانهای منتخب کشور با موفقیت اجرا شد.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح را کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحدهای صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی است.

سعیدی اعلام کرد: برای اجرای این طرح تعداد ۲۶۰ واکسیناتور بسیج، ساماندهی وتحت آموزش قرارگرفتند و طبق برنامه از پیش تعیین شده در روزهای سوم تا پنجم آذرماه سال جاری واکسیناسیون طیور بومی در روستاهای هدف را به صورت کاملا رایگان به انجام رساندند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: فاز دوم طرح سه ماه بعد اجرا خواهد شد و دراین مرحله ۱۰۰ در صد روستاهای استان تحت پوشش واکسیناسیون برعلیه بیماری نیوکاسل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.