سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

موفق ترین طرحهای پژوهشی در خصوص زعفران و ابریشم است

استاندار خراسان رضوی گفت: موفق ترین طرحهای پژوهشی این استان در خصوص زعفران و ابریشم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در مراسم پایانی جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی افزود: نیروی انسانی توانمند و نخبه از ظرفیت های بالقوه بخش پژوهش و فناوری استان است که باید با برنامه ریزی مناسب حمایتی این ظرفیت را به فعلیت برسانیم.
وی با اشاره به توانمندی و دستاوردهای پژوهشی ویژه دانشگاه های شهرستان های استان گفت: تاکنون تمرکز توجه به دانشگاه های مراکز استانها در کشور بوده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت آمیز بودن نمایشگاه پژوهش و فناوری در استان افزود: برگزاری این نمایشگاه در سه سال اخیر فرصت تمرینی برای فعالان دانشگاهی، صنعتی و دستگاه های اجرایی بوده تا در رویداد فرهنگی مشهد 2017 این نمایشگاه را در سطح کشورهای جهان اسلام برگزار کنند.
رشیدیان گفت: مشهد دارای ظرفیت علمی تاریخی، حوزوی و دانشگاهی بالایی است که قابلیت مطرح شدن در سطح جهان اسلام را دارد و با پیشینه علمی و ظرفیت های بالای پژوهشی خود می تواند در بین کشورهای اسلامی صاحب نام شود.
وی با بیان اینکه اتکا به بودجه های دولتی در حوزه پژوهش نمی تواند نیازهای این بخش را فراهم کند، افزود: وقف می تواند پشتوانه پایداری برای تامین منابع مالی حوزه پژوهش و فناوری باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اجرای طرح وقف جمعی در خصوص علم و فناوری را آغاز کرده تا از این طریق ضمن ترغیب مردم به وقف سرمایه مورد نظر برای انجام کارهای پژوهشی و فناورانه را نیز تامین کند.
دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی نیز گفت: همزمان با این دوره از نمایشگاه پژوهش، نمایشگاه تخصصی کتابهای دانشگاهی با عرضه 15 هزار جلد کتاب در رشته های مختلف علوم سیاسی، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی نیز برپا شد.
عباس شیخ الاسلامی افزود: در این نمایشگاه از 15 طرح فناورانه جدید که توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و اجرا شده بود، رونمایی شد.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: پژوهشی ، زعفران ، ابریشم ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.