سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

پیش بینی 120میلیارد تومان بسته حمایتی در بخش صادرات کشور

مشاور وزیر و معاون توسعه تجارت خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودی 120 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تجار و تولید کنندگان کشور اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا مودودی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی استان همدان افزود: با تخصیص این اعتبار در حوزه جوایز صادراتی به تجار و تولیدکنندگان کمک می شود.

وی با بیان اینکه ناقوس های عصر پسا نفتی به صدا درآمده است و ما به دنبال کاهش وابستگی به نفت هستیم افزود: در 4 دهه گذشته سهم نفت از کل صادرات کشور از 94 درصد در سال 56 به 30 درصد در سال 94 رسیده است .

مودودی تصریح کرد: 7 هزار برابر رشد صادرات غیر نفتی در این سالها داشتیم و در 15 سال گذشته یعنی از سال 80 تا 94 هزار درصد رشد صادرات غیر نفتی بوده است.

وی بیان کرد: اگر ناقوس های عصر پسا نفتی به صدا درآمده است یعنی اینکه کارمندان بدانند که نمی تواند حقوق خود را از فروش نفت به دست آورند بلکه باید با توسعه صادرات غیرنفتی اقتصاد کشور را اداره کرد و این در حالی است که 3 میلیون نفر کارمند در کشور حقوق بگیر هستند و اما کشور ژاپن با آن همه امکانات و جمعیت فقط 800 هزار کارمند دارد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید به سوی صادرات غیر نفتی حرکت کرد و باید بدانیم که در طول سه دهه آخر انقلاب بیش از دو هزار میلیارد دلار نفت به فروش رفته است.

مودودی با بیان اینکه امروز باید بپذیریم محرومیت یک پارادایس ذهنی است افزود: محرومیت زمانی رخ می دهد که جامعه اهمیتی به کارآفرین ندهد و کارمند کار کارآفرین راه نیندازد چرا که معتقد نباشد حقوق او از فعالیت کارآفرینان به دست می آید.

وی با بیان اینکه واردات بسیاری از کشورها به شدت حالت انقباضی می‌یابد و سهم بازار وارداتی در حال کاهش است، افزود: منابع دولت بسیار محدود است و منابع مالی به دلیل تحریم امکان بازگشت را ندارد.

این مسئول با بیان اینکه از خطوط کشتیرانی و هوایی ما به سمت کشورهای شمالی استفاده نشد، ادامه داد: اگر بخش خصوصی همگرایی لازم را نداشته باشد که کشتی‌ها را پر کند نمی‌توانیم اهداف حمل و نقل را محقق کنیم چرا که در حال حاضر زیان‌ده شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از 40 درصد صادرکنندگان برتر ما در بازارهای هدف دفتر داشتند، گفت: کمتر از 10 درصد برند خود را ثبت کردند و کمتر از 25 درصد گواهینامه‌های استانداردهای لازم را اخذ کرده بودند.

مشاور وزیر و معاون توسعه تجارت خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 شرکت در سال 94 صادرات انجام دادند، اظهار کرد: اما تنها حدود 700 شرکت بیش از 10 میلیون دلار صادرات داشتند.

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.