سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

1600 تن مرغ منجمد در همدان عرضه شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان گفت: امسال 1600 تن مرغ منجمد در استان عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادر مومنی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ 7500 تومان است که قیمت بالایی نیست بلکه مردم به قیمت 5000 تومان عادت کردند.

وی با بیان اینکه صنعت مرغداری حساسیت بالایی دارد، تصریح کرد: اگر قیمت مرغ کمتر از 7500 برسد مرغدار متضرر می‌شود همانطور که در گذشته ضرر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مرغ ارزان‌ترین غذا در کشور است، افزود: مرغ تنها محصولی است که فروشنده قیمت آن را تعیین نمی‌کند و از طرفی قیمت در این صنعت تابعی از قیمت تمام شده تولید بوده بنابراین 7500 تومان قیمت مناسبی برای مرغ است.

مومنی عنوان کرد: سردخانه‌های استان ذخایر کافی مرغ منجمد داشته و هیچ‌گونه مشکلی در تأمین مرغ منجمد در استان وجود ندارد و در صورت نیاز مرغ منجمد وارد بازار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان یادآور شد: به تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فراخوان داده‌ایم و در صورتی‌که بازار کشش داشته باشد عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرغ منجمد جایگزین مرغ گرم نیست بلکه کمکی به تعادل بازار مرغ است، بیان کرد: فرآیند مرغ منجمد در زمان طلایی صورت می‌گیرد، در صورتی‌که مرغ گرم در معرض شرایط نامناسب تولید بارمیکروبی می‌کند.

مومنی ادامه داد: تولید زمانی پایدار می‌شود که تولیدکننده متضرر نشود و اگر تولیدکننده متضرر شود باید دوباره به سمت مرغ‌های برزیلی برویم.

وی گفت: سازمان جهادکشاورزی رویه‌ای را از ابتدای امسال آغاز کرده به‌طوریکه تولید مرغ باید در وزن‌های زیر 2 کیلو صورت گیرد اما هنوز برخورد قهری صورت نگرفته است.

مومنی افزود: بهترین وزن مرغ 1800 -1200 گرم است در حالیکه در فرهنگ غلط جامعه ما مرغ‌های درشت تقاضای بالاتری دارد که این فرهنگ باید عوض شود.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.