سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای صلح افغانستان:

اعلام آمادگی طالبان برای صلح نادرست است

رئیس کمیته روابط بین المللی شورای عالی صلح افغانستان گزارش های منتشر شده در رسانه های پاکستان مبنی بر اعلام آمادگی طالبان برای آغاز گفت و گوهای صلح با دولت وحدت ملی را نادرست عنوان کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری «جمهور» افغانستان روز چهارشنبه به نقل از «محمد اسماعیل قاسمیار» نوشت: انتشار این خبر تنها جنبه تبلیغاتی دارد در حالی که طالبان در قبال برقراری صلح در این کشور موضع متفاوت و منتاقض دارد.

این عضو شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که اگر طالبان واقعا صلح می خواهند باید، از در گفت گو وارد شود و به جنگ در کشور پایان دهد.

رسانه های پاکستانی چند روز گذشته اعلام کردند که گروه طالبان آماده صلح با دولت افغانستان است و برای عملی شدن آن احتمال برقراری آتش بس وجود دارد.

اما آگاهان سیاسی افغانستان بر این باورند که گروه طالبان برای وقت کشی در فصل زمستان و آمادگی برای جنگ در فصل بهار دست به تبلیغات می زنند تا نیروهای افغان را در عملیات زمستانی غافلگیر کنند.

آگاهان سیاسی افغانستان از نیروهای دولتی افغانستان می خواهند که عملیات پاکسازی خود را در ایام زمستان قاطعانه گسترش دهند تا جنگجویان طالبان در بهار آینده نتوانند در برابر آنان ایستادگی کنند.
انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.