سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزیده شدن 3 عنوان کتاب در بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران گفت: ازتعداد 16 اثر به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت از این میان 3 اثر به عنوان کتاب برگزیده و 7 اثر به عنوان کتاب شایسته قدردانی انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،افشین داورپناه پیش از ظهر امروز در مراسم بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان اظهارکرد: اکنون که مسؤولیت داوری جایزه کتاب اصفهان به خانه کتاب ایران سپرده شد، مفتخریم که بیست و سومین دوره از این رویداد مهم را در استان فرهنگ و هنر، پایتخت فرهنگی جهان اسلام یعنی اصفهان برگزار کنیم.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره که در مؤسسه کانون کتاب روند بررسی و داوری تعداد 508 عنوان کتاب ثبت شده در فراخوان این جایزه را از مهرماه 95 با حضور و همکاری 67 نفر از پیشکسوتان و چهره‌های دانشگاهی آغاز شده است.

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران گفت: آثار دریافت شده در 17 گروه و زیرمجموعه‌های مرتبط طبقه‌بندی شده که در این میان بیشترین آثار دریافتی مربوط به بخش شعر و داستان کودک و نوجوان با 75 عنوان کتاب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین کتب حیطه روانشناسی و علوم تربیتی با 71 عنوان کتاب و کتاب‌های حوزه دین با 56 عنوان کتاب از جمله بیشترین آثار دریافتی در بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان بوده است.

داورپناه با اشاره به بخش‌هایی که کمترین آثار دریافتی را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش فلسفه با 5 عنوان کتاب، گروه پزشکی و دندان‌پزشکی با 10 عنوان کتاب به ترتیب کمترین آثار دریافتی را از آن خود کردند.

وی عنوان داشت: پس از انجام دو مرحله داوری، تعداد 16 اثر به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت از این میان 3 اثر به عنوان کتاب برگزیده و 7 اثر به عنوان کتاب شایسته قدردانی انتخاب شده است.

معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب ایران تصریح کرد:بی‌شک ظرفیت و توانمندی‌های فرهنگی استان اصفهان بسیار بیشتر از چیزی است که در این دوسالانه ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: حضور نخبگان و چهره‌های برجسته فرهنگ و هنر در این استان پیشینه و جایگاه فرهنگی تاریخی شهر اصفهان در تاریخ نشر و کتاب کشور و همچنین پیشینه حضور جریان‌ها و حلقه‌های ادبی و فکری تأثیرگذار، سرمایه‌های گران‌سنگی است که می‌تواند این استان را به یکی از مراکز اصلی نشر کتاب کشور تبدیل کند.

هیأت داوران دوسالانه جایزه کتاب اصفهان و مؤسسه خانه کتاب ایران با تبریک به برگزیدگان و شایستگان قدردانی در بیست و سومین دوره از این دوسالانه امیدوار است در سال‌های آینده شاهد برگزاری سالانه این جایزه در اصفهان باشد.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.