سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

ایران رتبه اول ذخایر گاز در جهان

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت:ایران رتبه اول ذخایر گاز در جهان را دارد و بیش از هزار و 80 شهر کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سعید مومنی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون 86 نیروگاه در سطح استان‌های کشور از گاز استفاده می‌کنند که این یک نعمت بزرگ است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اکنون ما رتبه اول ذخایر گاز در جهان را داریم و تا چند وقت قبل این جایگاه در اختیار روسیه بود، گفت: در حال حاضر بیش از هزار و 80 شهر کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به شمار خانوارهای برخوردار از نعمت گاز تصریح کرد: اکنون 20 میلیون مصرف‌کننده گاز در کشور  وجود دارد که از این تعداد 16 میلیون خانوار شهری و چهار میلیون خانوار روستایی هستند.

 مؤمنی با یادآوری این که توسعه شبکه گازرسانی و برخورداری شهرها و روستاها از گاز نشان از برنامه‌ریزی و تلاش برای توسعه شبکه دارد، تصریح کرد: مردم ما باید از خدمات گاز در کنار صرفه‌جویی لذت ببرند.

وی به وضعیت گازرسانی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت اجرای طرح‌های گازرسانی در استان، سبد گاز در انرژی استان 75 درصد است و بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و تجاری از این نعمت برخوردار هستند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به توجه این شرکت برای طرح‌های گازرسانی استان خراسان شمالی تصریح کرد: امسال 200 میلیارد تومان و سال آینده 180 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف گازرسانی در استان اختصاص‌ یافته است.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات صرف شده برای اجرای طرح‌های توسعه گازرسانی در خراسان شمالی در سال‌های اخیر  اظهار کرد: صرفاً در سه سال اخیر 600 میلیارد تومان در استان برای گازرسانی هزینه شده است.

مؤمنی بیان داشت: این موضوع باعث ارتقای شاخص‌های گازرسانی در استان خراسان شمالی شده است.


انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.