سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ساخت نخستین سلامتکده طب سنتی استاندارد کشور در فارس+تصاویر

ساخت نخستین سلامتکده طب سنتی استاندارد کشور در دانشگاه علوم پزشکی فسا آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمود خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در این مراسم با بیان اینکه  انجام امور زیربنایی ساخت ۲۰ سلامتکده طب سنتی، با معماری ایرانی اسلامی در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور، در جهت بسترسازی ورود خدمات ارتقای سلامت با آموزه های طب ایرانی و درمان‌های طب سنتی فراهم شده است افزود: از این تعداد، ساخت 10 سلامتکده با اعتبار اولیه 5 میلیارد تومان در ده دانشگاه کشور آغاز خواهد شد. 

وی اظهار کرد: اعتبار برای ساخت هر یک سلامتکده طب سنتی، بالغ بر 3 میلیارد تومان پیش بینی شده که با پیشرفت مراحل کار این اعتبار تخصیص خواهد یافت.  
دکتر علیرضا عسکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا هم با بیان این که قرار هست این سلامتکده در مدت 12 ماه ساخته و به بهره برداری برسد اظهار کرد: این سلامتکده با زیر بنای 1 هزار و 500 متر مربع در سه طبقه ساخته خواهد شد و شامل بخشهای ماساژدرمانی، حجامت، زالو درمانی، آبزنها، آزمایشگاه، داروخانه و بخش کافی شاپ سنتی خواهد بود. 


همزمان با مرحله کلنگ زنی ساخت سلامتکده طب سنتی در شهرستان فسا مرحله دوم اجرای این طرح در سطح محیط دانشگاهی با حضور 30 نفر از بهورزان و پزشکان خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در سطح کشور با هدف ارائه سبک زندگی سالم در این دانشگاه آغاز شد.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.