سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

کلید خوردن تامین منابع جدید مالی در دولت

رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی در اراک از کلید خوردن تامین منابع مالی جدید در دولت خبر داد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدی بنانی رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی در کارگاه آموزشی ابزارهای تامین منابع مالی و تسویه بدهی‌ها در اراک  گفت: با توجه به کسری هایی که در چند سال اخیر در منابع نقدی وجود داشته، مجاری جدید تامین مالی در دولت کلید خورده و نیازمند توسعه است.
وی ادامه داد: امسال از 570 هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی کل کشور،تنها 60 هزار میلیارد ریال آن به صورت نقد پرداخت می شود و بقیه با روش های نوین و مجاری درآمدزای مختلف انجام می شود.
بنانی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ابزارهای تامین منابع مالی و تسویه بدهی‌ها با هدف زمینه سازی و آموزش به منظور استفاده از ابزارهای جدید برای تامین مالی و تسویه بدهی دستگاه های استان مرکزی برگزار شده است.
رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی ادامه داد: در قانون بودجه امسال 120 هزار میلیارد ریال ابزار غیر نقدی شامل سند اجاره، اوراق اسلامی و اوراق تسویه خزانه پیش بینی شده که 22 هزار میلیارد تومان آن برای شرکت نفت، شرکت های دولتی و شهرداری ها و 98 هزار میلیارد ریال مربوط به دولت و دستگاه های دولتی است.
بنانی، بهره گیری از این اوراق برای طرح های عمرانی را یکی از محدودیت های این طرح عنوان کرد و گفت: ابزار غیر نقدی سال آینده نیز با این محدودیت صادر می شود ولی مقدار آن از 120 هزار میلیارد ریال به 30 تا 40 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که می طلبد مدیران در سال جاری برای تسویه بدهی ها از این اعتبارات بهره برداری لازم را به عمل آورند.
انتهای پیام / ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.