به گزارش
گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ فیس بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب در تلاش هستند تا از به اشتراک گذاشته شدن تصاویر خشونت آمیز تروریست ها در شبکه های اجتماعی خود جلوگیری کنند.
این چهار شرکت امیدوارند تا یک بانک اطلاعاتی جامع از محتواهای منتشر شده ایجاد کنند. این بانک اطلاعاتی می تواند به آن ها اجازه دهد تا به راحتی محتوای خشونت بار را قبل از به اشتراک گذشته شدن شناسایی و حذف کنند.
این بانک اطلاعاتی در نهایت در اختیار سایر شرکت هایی که در نظر دارند محتوای وبسایت هایشان را کنترل کنند قرار خواهد گرفت.
یک سخنگوی شرکت توییتر در همین راستا اظهار کرد: "شبکههای ما جایی برای گسترش محتوایی که تروریسم را ترویج می دهد نیست."
وی در ادامه افزود که این طرح خشن ترین و ناراحت کننده ترین تصاویر را مورد هدف قرار می دهد.
در همین حال مامور عالی رتبه اتحادیه اروپا اظهار کرده است شرکت های مورد بحث در تعهد به عملکردشان چندان مناسب عمل نکرده اند. این شرکت ها پیشتر وعده داده بودند تا ظرف 24 ساعت از زمان دریافت اطلاعات درمورد انتشار مطالب توهین آمیز و خشن، آن ها را حذف کنند. وی گفت در صورتی که آن ها نتوانند مطالب را در مدت زمانی کوتاه حذف کنند، بروکسل قوانینی را وضع خواهد کرد که خواستار اقداماتی قطعی در این زمینه خواهند شد.
انتهای پیام/