سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اعتیاد تزریقی عامل ۶۷ درصد موارد ابتلا به ویروس ایدز

ريیس گروه پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعتیاد تزریقی عامل ۶۷ درصد موارد ابتلا به ویروس ایدز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا نهبندانی در هفته اطلاع رسانی بیماری اچ.آی.وی افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر مبتلا به ویروس عامل بیماری ایدز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده و تحت مراقبت هستند.
وی گفت:  ۱۸ درصد موارد نیز از طریق روابط جنسی، دو درصد از طریق مادر به کودک، یک درصد خون و فراورده های خونی و ۱۲ درصد نامشخص است.
ريیس گروه پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس ارزیابی ها ابتلا به ویروس عامل بیماری ایدز از طریق جنسی ۴۲ درصد افزایش یافته و اعتیاد تزریقی ۳۸ درصد گزارش شده است.
نهبندانی با بیان اینکه  ابتلا به ویروس اچ.آی.وی در بین زنان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال افزایش است، گفت:  ۳۴ درصد افراد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی زن و ۶۶ آنها درصد مرد هستند.
وی ترس از انگ و تبعیض را یکی از چالشهای مقابله با ایدز در جامعه عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث شده مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی از ابراز بیماری خود در خانواده، اجتماع و محیط کار خودداری کرده و در نتیجه خطر انتقال بیماری به دیگران افزایش یابد.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.