سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

320 کیلوگرم ذغال قاچاق در شهرستان باشت کشف شد

رئیس منابع طبیعی شهرستان باشت از کشف 320 کیلوگرم ذغال قاچاق در منطقه کوه مره خامی شهرستان باشت خبر داد و گفت: متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سامان گرجی‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی شهرستان باشت به صورت شبانه‌روزی در مناطق پرخطر حضور داشته و از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت، افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره امروز در حین گشت‌زنی متوجه خودروی حمل ذغال به صورت قاچاق شدند.

وی از توقیف این خودرو و کشف 320 کیلوگرم ذغال از آن خبر داد و گفت: متخلفین در این موضوع نیز جهت رسیدگی به مراحل بعدی کار به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسوول در ادامه از کشف و امحای دو بشکه ذغال در این منطقه خبر داد و یادآور شد: اغلب مردم منطقه کوه خامی شهرستان باشت اقدام به قطع درختان، سوزاندن هیزم و تهیه ذغال در منزل می‌کنند.

عزت‌الله بهشتی‌فر در ادامه، منطقه کوه خامی شهرستان باشت را یکی از مهم‌ترین رویش‌گاه‌های جنگل بلوط عنوان کرد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام برخی از افراد سودجو و متخلف در عرصه‌های طبیعی، افزود: این افراد با استفاده از ابزاری مانند اره برقی اقدام به قطع غیرمجاز درختان بلوط و تهیه ذغال می‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است، گفت: متخلفین با چنین موضوعاتی به مراجع قضایی معرفی و برخورد جدی با آنها خواهد شد.

بهشتی‌فر، جنگلها و درختان را عامل مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، نگهداری و ذخیره آب‌های زیر زمینی، بارش نزولات آسمانی و ظرفیت مهم گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: باید همه با همکاری همدیگر از این منابع حفاظت کرده و آنها را برای امروز و آینده نگه داریم.

 بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.