سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

تولید 440 هزار تن انواع علوفه در استان زنجان

سرپرست زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید 440 هزار تن انواع علوفه در استان زنجان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرپرست زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، مجموع سطح زیر کشت علوفه در استان زنجان 51 هزار و 681 هکتار است که 40 درصد کل سطح زیر کشت محصولات آبی در استان را شامل می شود.
حسین عامری یونجه، شبدر، اسپرس، خلر، ماشک، سورگوم و ذرت را انواع محصولات علوفه ای مورد کشت در استان زنجان برشمرد و افزود: امسال در مجموع میزان تولید انواع علوفه در استان به 440 هزار تن رسید.
وی با بیان اینکه یونجه در بین سایر محصولات علوفه ای در استان زنجان بیش ترین سطح زیر کشت را داراست، خاطرنشان کرد: یونجه آبی و دیم به ترتیب سطحی بالغ بر 42 هزار و 400 هکتار و 6 هزار و 15 هکتار از اراضی زراعی استان را به خود اختصاص داده است.
عامری سطح زیر کشت شبدر ایرانی و اسپرس در استان زنجان را به ترتیب 101 هکتار و 902 هکتار اعلام و عنوان کرد: سطح زیر کشت خلر و ماشک در استان نیز به 663 هکتار می رسد.
سرپرست زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سورگوم و ذرت نیز به ترتیب در سطحی بالغ بر 45 هکتار و یک هزار و 494 هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت رفته اند.
وی به تدوین برنامه جامع تولید علوفه در استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش سطح زیر کشت یونجه و ذرت و توسعه کشت سورگوم از جمله اولویت ها و برنامه های در دستور کار در استان به شمار می رود.
عامری با اشاره به اینکه امسال 100 هزار تن از یونجه تولیدی در استان زنجان مازاد بر نیاز استان بوده است، عنوان  کرد: سورگوم نسبت به ذرت 30 درصد مصرف آب پایین تری داشته و به طور متوسط عملکرد یک و نیم برابری نسبت به ذرت دارد.
وی نیاز آبی بالای محصولات علوفه ای را یادآور شد و گفت: با توسعه کشت سورگوم به دلیل نیاز آبی پایین تر، مصرف آب در روند تولید و تامین علوفه استان کاهش چشمگیری پیدا می کند.
 
انتهای پیام/ ن

برچسب ها: تولید ، علوفه ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.