سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

کالبد شکافی لاشه های زاغ پارک جنگلی در قاینات

در پی گزارش اداره محیط زیست مبنی بر تلفات چند قطعه زاغ در پارک جنگلی شهرستان قاینات لاشه های این زاغها کالبد گشایی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:در راستای نظارت بهداشتی و شناسایی بیماری طی گزارش اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر تلفات چند قطعه زاغ در پارک جنگلی کارشناس شبکه را برآن داشت تا علاوه برأخذ تاریخچه و علایم بالینی در انتها بر روی لاشه های زاغ کالبد گشایی انجام دهد وپس از عمل کالبدگشایی تصمیم بر تشخیص ودرمان گیرد.

دکتر گوهری افزود: در درمان بیماری حیوانات اولین اقدام که باید انجام شود بررسی تاریخچه گله یا حیوان و بررسی علایم حیاتی است و بهترین راه که می تواند دامپزشک را به تشخیص بیماری نزدیک کند عمل کالبدگشایی لاشه و در صورت نیاز ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت تشخیص قطعی است که در انتها دامپزشک تصمیم به نحوه درمان نماید.

وی گفت : از همین رو لاشه های زاغ پس از بررسی مراحل اولیه کالبدگشایی شدند و تشخیص بیماری داده شد و جهت تشخیص نهایی نمونه های برداشته شده جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ارسال شد.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.