سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فرآوری 350 هزار تنی ضایعات محصولات کشاورزی در فارس

350 هزار تن از ضایعات محصولات کشاورزی در فارس فرآوری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادقی مدیر صنایع کشاورزی استان فارس گفت: سالانه 30 درصد از محصولات کشاورزی استان فارس به ضایعات تبدیل و از چرخه تولید و استفاده خارج می شود و این ضایعات گاهی به علت کیفیت پایین روی دست تولید کننده ها می ماند و گاهی نیز به علت نبود بازار فروش و صادرات خراب می شود و به کشاورزان ضرر اقتصادی می رساند.  
بیان کرد: تاکنون با راه اندازی 542 واحد فرآوری بالغ بر 350 هزار تن از این ضایعات فرآوری شده که در قالب محصولات با کیفیت به بازار مصرف و صادرات راه یافته و بیش از 240 واحد تبدیلی تکمیلی به صنایع فارس در آینده ای نزدیک اضافه خواهد شد .
وی با بیان اینکه  تلاش می کنیم در این واحد ها با بکارگیری دستگاه ها و تکنولوژی های بروز دنیا، میزان ضایعات را به صفر برسانیم اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده، اشتغال، درآمد های ارزی، استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی و جلوگیری از اتلاف و ضایع شدن محصولات از ویژگی های صنایع تبدیلی است .
 مدیر صنایع کشاورزی فارس گقت: فارس قطب تولید محصولات باغی، زراعی و کشاورزی در کشور است و سالانه 8 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که تاکنون در بخش های مختلفی، صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شده است اما هنوز هم در ایجاد واحدهای انجماد سریع با مشکل مواجه هستیم.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.