سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کسب رتبه های برتر جشنواره زیست فناوری توسط کرمانی ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزان کرمانی با کسب یک رتبه اول و 2 رتبه سوم در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزان کرمانی با کسب یک رتبه اول و 2 رتبه سوم در سومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران خوش درخشیدند.

 محسن بیگی افزود: 'بهار نیک طبع' دانش آموز مدرسه پرورین اعتصامی آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان با همکاری پژوهش سراهای نواحی یک و 2 کرمان در محور زیست فناوری و سلامت با ارائه طرح بررسی تاثیر نانو کامپوزیت مغناطیسی روی اکسید برای درمان سوختی موفق به کسب رتبه اول این جشنواره شد.

وی افزود: زهرا مبین و نیره فتحی دانش آموزان مدرسه فرزانگان شهربابک نیز رتبه سوم این جشنواره را در محور زیست فناوری و کاربردهای امنیتی - پلیسی با ارائه طرح نقش DNA در جرم شناسی کسب کردند.

وی گفت: ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و معلمان برای شناخت زیست فناوری، معرفی مدل های موفق ترویجی دانش آموزی آزمون شده و زمینه سازی توسعه آن در سطح کشور، معرفی پژوهش سراها و مدارس به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل گیری فعالیت های پژوهشی دانش‌آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری در ترویج زیست فناوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش آموزی و نهادهای پژوهشی و صنعتی در حوزه زیست فناوری از مهمترین اهداف این جشنواره است.

محسن بیگی با اشاره به فعالیت 31 پژوهش سرا در شهرستان ها و مناطق استان افزود: نقش پژوهش سراهای دانش آموزی در موفقیت دانش آموزان در زمینه های پژوهشی، آزمایشگاهی و عملی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.