سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

حمایت بهزیستی از 6 هزار معلول در استان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان بیش از 18 هزار معلول شناسایی شده که 6 هزار تن از آنان از حمایت بهزیستی برخوردارند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید آیت افشار مهر با اشاره به 13 آذر، روز جهانی معلولان افزود: در سال جاری برای امور مستمری، درمان و دیگر خدمات معلولان از سوی معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار در بخش‌های توانبخشی مبتنی بر خدمات جامعه، مناسب سازی اماکن و تجهیزات، هزینه‌های نگهداری و حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی هزینه شده است.

افشارمهر از حمایت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 160 معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: آمار معلولان ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات جاده‌ای روبه افزایش است.

افشارمهر نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد را سه درصد اعلام کرد و گفت: میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

یکهزار و 606 معلول روانی، یکهزار و 445 ناشنوا، یکهزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

17 هزار نفر از جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 676 روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.

حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.