سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

اجرای امر به معروف و نهی از منکر عامل بازدارنده جرم

مدرس دانشگاه آزاد اسلامي واحد زاهدان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر عامل بازدارنده جرم در جامعه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،حجت الاسلام محمد رهداری افزود: قرآن با برنامه اصلاحی خود مانع از تصميم مجرم به ارتکاب جرم می گردد و همچنین با دستور به مجازات مجرمان به پیشگیری کیفری از جرم می پردازد.

مدرس دانشگاه در ادامه گفت: قرآن به اصلاح افراد مجرم بیشتر اهمیت داده است بگونه ای که شیوه های دیگر در فرآیند مبارزه با جرم امری فرعی محسوب می شود.

رهداري تصریح کرد: یکی از عواملی که از نظر قرآ‌ن در اصلاح رفتار انسانها موثر است اعتقاد به علم نامحدود الهی است.

وی افزود: خداوند بر همه چیز و بر همه اعمال ما شاهد و ناظر است و انسان هم تحت نظارت اوست بنابراین هم در ظاهر و هم در باطن باید از انجام عمل ناپسند و نیات شوم اجتناب کنیم.

به گفته رهداری ایمان به معاد و عدل الهی نیز مانع از وقوع بیشتر جرائم در جامعه می شود و کسی که به دادگاه عدل الهی ایمان دارد می داند هر عمل نیک نزد پروردگار قرب و منزلت و هر کار ناپسند کیفر و مجازات دارد.

وی در ادامه بيان کرد: همان طوری که همه می دانند یکی از واجبات نماز است و در قرآن از نماز به عنوان جلوگیری کننده از فحشا و منکر یاد شده است.

وی اظهار داشت: چنانچه معروفات در جامعه به نحو شایسته انجام شود و همه از منکرات بپرهیزند بیشتر ناهنجاری های موجود در جامعه از بین می رود.
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.