سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

بانک‌های استان قم در پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل می‌کنند

مشکل پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی نگاه سلیقه‌ای کارشناسان بانک‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛محمدرضا طلایی با اشاره به اینکه دریافت وثیقه روستائیان از سوی بانک‌ها مصوب قانون است اظهار داشت: بخش کشاورزی در روستا بوده و زندگی و وثیقه آن‌ها خانه روستایی است که این مسئله باید مدنظر بانک‌ها باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با انتقاد از اینکه 40 هزار هکتار زمین کشاورزی در قم وجود دارد که به 20 درصد آن هم به بهانه نبود منابع تسهیلات پرداخت نمی‌شود افزود: اگر بانکی نخواهد به کسی تسهیلات بپردازد نتیجه این می‌شود که آمار تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی در سال جاری آمار خوبی نباشد.
 
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی نگران‌کننده است تصریح کرد: واحد دامداری شیری فعالی در استان که وثیقه دارد و بدهی و مشکل خاصی در مسیر دریافت تسهیلات ندارد  اما کارشناس بانک اعلام کرد این واحد توجیه اقتصادی ندارد.
 
طلایی ادامه داد:‌ سال گذشته با وجودی که سرمایه در گردش با شرایط سخت‌تر و سود بیشتر به واحدهای کشاورزی استان اعطا شد اما 90 میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت شد اما سؤال این است که در سال جاری چرا نتوانستیم به اندازه رقم سال گذشته با وجود سود کمتر سود کمتر تسهیلات نتوانستیم بپردازیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مشکل را نگاه سلیقه‌ای کارشناسان بانک‌ها دانست و گفت: باید ببینیم چقدر پول در استان وارد شده و بانک‌ها چه میزان پول جابه‌جا کرده‌اند، آمار نشان می‌دهد اعطای تسهیلات خوب نیست.
 
انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، تسهیلات ، بانک ها ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.