سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد دو درصدی اهدای خون در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اهدای خون 164هزار و 711 واحد خون از 8 ماه سال جاری تا آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حاجی بیگی گفت: یک میلیون و 792 هزار و 655 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 443هزار و 371 نفر موفق به اهدای خون شده اند که در استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد هستیم همچنین اهدای خون در کشور نسبت به مدت 8 ماهه مشابه سال گذشته2/1درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: همچنین در طی هشت ماه گذشته دو میلیون و 488 هزار و178 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 5/1 ( یک و نیم ) درصد افزایش توزیع را نشان می دهد.

حاجی بیگی با تاکید بر اینکه  بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده های آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تهران با 589 هزار و 130 واحد بوده است، گفت: در طی 8 ماه سال جاری بانوان استانهای لرستان، مرکزی و خراسان شمالی بالاترین میزان شاخص اهدای خون را در کشور داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه  شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک 70 درصد است تصریح کرد: پس از استان سمنان شاخص اهدای خون مستمر در استانهای کردستان 66 درصد، سیستان و بلوچستان 62 درصد است.

منبع: شهرفردا

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.