سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

نگاه انسان های خیراندیش متفاوت از نگاه دیگران است

فرماندار شهرستان فامنین گفت: نگاه انسان های خیراندیش قطعا متفاوت از نگاه دیگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه ی اسلامی است که معمولا افراد خاصی از جامعه از منافع آن نفع میبرند افزود: انسان های واقف و نیک اندیش با اهداف بلند و ارزشی بخشی از مال و دارایی خود را وقف می کنند تا در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، قرآنی، مذهبی و امورات دیگر به کارگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه نوع نگاه این انسان های خیراندیش قطعا متفاوت از نگاه دیگران است گفت: آثار و برکات وقف در جامعه خصوصا در استان همدان کاملا ملموس و مشخص است ولی آنچه جای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به جامعه دارد، وقف در امورات جدید مانند وقف در امور آموزشی است.

پورمجاهد ادامه داد: وقف در ارتباط با بهداشت و درمان، امورات قرآنی، کمک هزینه تحصیلی خانواده های بی بضاعت و امثال اینها که نیازهای مورد نیاز جامعه است نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه دارد.

فرماندار شهرستان فامنین بیان کرد: آثار و برکات وقف امروز در عرصه های مختلف اجتماعی جمله اقدامات پشتیبانی برپایی اربعین حسینی، اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه، ارتباط تنگاتنگ اداره اوقاف و امور خیریه با دیگر دستگاه های اجرایی استان ملموس و مشخص است.

وی تصریح کرد: نکته ی دیگر که باید برجسته شود نوع پرداخت حق وقف از جانب مردم و اهالی مناطقی است که بخشی از آن در اختیار موقوفات است و پرداخت حق وقف جزء وظایف اصلی افراد درگیر در این موضوع است و دخالت در آن مسائل شرعی و اخلاقی و قانونی را به دنبال دارد.

پورمجاهد با بیان اینکه به عنوان کارشناس اقتصادی توصیه ای به مردم عزیز روستاها دارم افزود: مردم زحمت کشی روستاها و همچنین شوراها با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری داشته باشند تا موضوع درآمد موقوفات شفاف شده و در مراحل زمانی خودش پرداخت شود تا بتواند آثار مثبت خودش را در اجتماع داشته باشد.

وی در ادامه گفت: درآمد موقوفات متناسب با نیت واقف، امروز در جامعه آثار مشخصی دارد.
فرماندار شهرستان فامنین با بیان اینکه کمک به نیازمندان و بیماران از محل درآمدهای موقوفات می تواند افراد دیگر را به وقف کردن بخشی از درآمد و اموال خود تشویق کند.

پورمجاهد ضمن تشکر از مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان بخاطر اقدامات بیشتر نسبت به سنوات گذشته و در مقایسه با سایر دستگاه ها گفت: امیدواریم این فعالیت ها به نفع مردم و جامعه بخصوص افراد کم بضاعت در روستاها و شهرها باشد.

انتهای پیام/ غ
برچسب ها: وقف ، نگاه متفاوت ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.