سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه و شهرسازی طی هفته ای که گذشت؛

از استیضاح آخوندی تا جزئیات واگذاری زمین

بسته اقتصادی این هفته به بررسی به استعفای مدیرعامل شرکت راه آهن، استیضاح آخوندی و بررسی چزئیات واگذاری زمین پرداخته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهر سازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از مهم ترین اخبار راه وشهرسازی در هفته ای که گذشت می توان به حادثه تصادف قطارهای مسافری در مسیردامغان- سمنان و مطرح شدن استیضاح آخوندی وزیر راه وشهرسازی اشاره کرد، موضوعی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته بر آن تاکید داشته اند.
 
قلی الله قلی زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفته است:سه سال پیش نیز دو قطار در همین مسیر با هم برخورد کردند که در آن زمان  با صرف هزینه های بسیار تمامی قطار ها مجهز به سیستم کنترل هوشمند و برخط (آنلاین) شدند بطوریکه قطار متوقف روی ریل اصلی برای مرکز کنترل تهران، شهری که در آن متوقف شده و حتی سایر قطار ها قابل مشاهده باشد تا از حوادثی از این دست اتفاق نیافتد.
 
اما در کنار این اتفاق بحث استیضاح وزیر هم بالا گرفت بطوریکه  علیم یارمحمدی نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این باره عنوان کرد: به دلیل تعطیلی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری احضار وزیر و بررسی دقیق این حادثه در کمیسیون های تخصصی از روز یک شنبه هفته آینده کلید خواهد خورد و تا آن زمان اعضا به جمع آوری اطلاعات و جزئیات می پردازند.
 
اما تا زمان اعلام وصول این استیضاح عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی پیرامون این مسئله و مجازات مجرمان اصلی این ماجرا را از دولت وقت خواستار شدند.
 
شایان ذکر است که در این هفته پور سید آقایی مدیرعامل راه‌آهن به دلیل قصور مأموران راه‌آهن در وقوع سانحه برخورد دو قطار مسافری منطقه هفت‌خوان از سمت خود استعفا کرد.
 
اما در کنار این حادثه تلخ حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن برای واگذاری زمین را تشریح کرد.

وی اینطور گفت که  بعد از اتمام ساخت 60 درصدی سهم سازمان ملی زمین و مسکن در مسکن مهر، سازمان ادامه ساخت و سازها را به بخش خصوصی واگذار می کند.

وی با اشاره به اینکه عنوان سازمان ملی زمین و مسکن در آینده‌ای نزدیک با هدف عدم ساخت و ساز مسکن انبوه توسط حاکمیت به سازمان ملی زمین تغییر نام خواهد داد ، افزود: با توجه به تجربه ایران در زمینه ساخت انبوه مسکن مهر، سیاست‌ها به این سمت و سو خواهد رفت که اجرای مسکن در شهرهای مختلف از تصدی‌گری دولتی خارج شود و دولت تنها به عنوان سیاستگذار و در نقش اصلی خود ایفای نقش کند.

 
جزئیات این اخبار را در لینک های ذیل مشاهده می کنید:

  واگذاری ساخت و سازها به بخش خصوصی


حمیدرضا عظیمیان گفت: بعد از اتمام ساخت 60 درصدی سهم سازمان ملی زمین و مسکن در مسکن مهر، سازمان ادامه ساخت و سازها را به بخش خصوصی واگذار می کند.


آمادگی ناوگان جاده‌ای و اکیپ راهداری استان خراسان برای بازگشت زائران

ابراهیم نصری گفت: ۵ هزار دستگاه انواع ناوگان عمومی جاده‌ای و ۳۳ اکیپ راهداری از سوی استان برای بازگشت زائران از مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.


اطلاعیه کمیسیون سوانح راه‌آهن درباره سانحه «هفت‌خوان»

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن اطلاعیه شماره ۱ خود درباره برخورد دو قطار مسافربری در منطقه «هفت‌خوان» را صادر کرد.



آخوندی سرانجام عذر خواهی کرد/جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر

وزیر راه پس از طرح استیضاح نمایندگان مجلس سرانجام از مردم به جهت حادثه برخورد قطارها در هفت خوان استان سمنان و سوء برداشت از سخنانش عذرخواهی کرد.


95 درصد روستاییان از راه‌‌های آسفالته برخوردار می‌شوند

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه گفت: در صورت روکش آسفالت 15 هزار کیلومتر دیگر، به 120 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته دست خواهیم یافت.


اعلام خطای واقعی ATC در حادثه برخورد قطار

رییس کمیته پیگیری حادثه قطار مسافری اعلام کرد: سیستم اتوماتیک کنترل قطار به درستی اعلام خطا کرده،اما اینکه این سیستم به صورت دستی خاموش شده باید مورد بررسی قرار گیرد.



اهمال کاری ساده، فاجعه ای بزرگ/مجلس از کنار حادثه ریلی به سادگی عبور نخواهد کرد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: بروز چنین فاجعه عظیمی، تنها نتیجه سهل انگاری ساده چند عامل انسانی است که نباید این مسئله به راحتی نادیده گرفته شود.


اختصاص 1.2 میلیارد یورو اعتبار یک بانک آلمانی به حوزه ریلی کشور/سرمایه خارجی صرف توسعه خطوط شود یا زیرساخت؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در پسابرجام این موقعیت بوجود آمده تا سرمایه گذاری های خارجی در حوزه حمل و نقل ریلی صورت گیرد و باید این منابع صرف توسعه زیر ساخت شود.



گزارش اولیه حادثه برخورد قطارهای مسافری

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای جزییات گزارش سانحه برخورد قطارهای مسافری در بلاک گرداب- هفتخوان مورخ ۹۵/۹/۵ منتشر کرد.


تقی زاده جایگزین پورسیدآقایی می شود؟

بر اساس شنیده ها مهرداد تقی زاده به عنوان سرپرست شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است.


مسئول بخش CTC شاهرود و راننده لکوموتیو دوم مسئول وقوع حادثه ریلی

رئیس کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن گفت:بی توجهی سر شیفت دوم به توقف قطار تبریز - مشهد و هماهنگ نکردن لوکوموتیوران با مرکز کنترل ترافیک باعث بروز این حادثه شده است.


32 عضو اصلی و علی‌البدل 7 رشته نظام مهندسی ساختمان منصوب شدند

وزیر راه و شهرسازی 32 نفر از اعضای اصلی و علی‌البدل هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان را به تفکیک هفت رشته عمران، نقشه‌برداری، ترافیک، تاسیسات‌برقی، تاسیسات مکانیکی، معماری و شهرسازی منصوب کرد.


عزل مدیر عامل راه آهن باید در دستور کار قرار گیرد

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:براساس اساسنامه، مدیر عامل راه آهن اختیارات تام دارد از این رو به سبب ضعف در مدیریت و کمبود توجه به سیستم کنترل قطارها باید از این سمت عزل شود.


مدیرعامل شرکت راه‌آهن استعفا کرد

پور سید آقایی مدیرعامل راه‌آهن به دلیل قصور مأموران راه‌آهن در وقوع سانحه برخورد دو قطار مسافری منطقه هفت‌خوان از سمت خود استعفا کرد.


وزیر راه وشهرسازی به مجلس احضار شد

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به سبب تعطیلی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری ،حضور و پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی هفته آینده صورت می پذیرد.


اعلام نتیجه نهایی بررسی حادثه قطار تبریز- مشهد تا دو هفته آینده

رئیس عالی سوانح راه آهن گفت: معمولا بررسی این حوادث تا دو ماه به طول می انجامد ولی با تاکید بر بررسی سریع تر این موضوع تلاش می شود تا دو هفته آینده نتیجه نهایی اعلام شود.


بی تدبیری مسئولان عامل حادثه ریلی

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است برخورد با مقصران الزامی است اما این موضوع با برکناری چند کارمند و مدیر حل نمی شود وباید برای حل ریشه ای آن اقدام موثر انجام داد.


باید افراد خاطی در بحث سانحه برخورد دو قطار مجازات شوند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : در صورت عمدی بودن این ماجرا ، باید با کلیه پرسنل راه آهن و وزارت راه و شهرسازی و افراد خاطی برخورد قانونی شود و در صورت سهوی بودن با افرادی که دچار اشتباه شده اند برخورد خواهد شد.


خطای انسانی عامل بروز حادثه ریلی/تاکنون سه تن بازداشت شده اند

وزیر راه و شهرسازی علت برخورد قطار روز گذشته را خطای انسانی عنوان کرد و از بازداشت سه تن از عوامل مرتبط با این حادثه در استان سمنان خبرداد.




جزییات بیمه حادثه دیدگان قطار مسیر تبریز – مشهد

همه مسافران قطار حادثه دیده روز گذشته مشمول بیمه حوادث بوده اند.


احتمال استیضاح دو وزیر در پی حادثه برخورد دو قطار

دبیر دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:پس از اعلام نتایج بررسی از سوی کمیته و مقصر شناخته شدن حادثه در خصوص استیضاح وزیر صنعت و معدن و راه و شهرسازی تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.


حادثه خونين سمنان، وزير را به مجلس می كشاند؟

یک نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر راه باید پاسخگوی حادثه برخورد قطارهای مسافربری باشد، گفت: نیاز باشد آخوندی را استیضاح می‌کنیم.


نقص فنی عامل برخورد دو قطار در محور دامغان- سمنان

مدیرعامل راه آهن گفت: قطار مشهد- تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف شده بود که نقص فنی به سیستم سی تی سی شاهرود به عنوان مرکز کنترل، اطلاع داده می شود.

انتهای پیام/
















تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.