سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

ثبت بیش از 187 هزار موقوفه در کشور

تا کنون بیش از 187 هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ؛حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور گفت: این موقوفات با بیش از 800 نیت وقفی وقف امور خیریه شده است.
 وی افزود: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا سال 1389 به طور متوسط سالیانه 200 وقف جدید در کشور ثبت می شد که اکنون این تعداد به دو هزار و 500 مورد در سال رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی برگزاری مجالس مذهبی ، اطعام نیازمندان، عزاداری اهل بیت ، ازدواج، سلامت و ساخت  بیمارستان با اولویت ایتام و بی سرپرستان را  بیشترین حوزه های وقف واقفان کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 25 درصد از بیمارستان های دولتی کشور موقوفه است، گفت: به دنبال جهت دهی به نیت واقفان در راستای رفع نیازهای جدید به خصوص حوزه ی سلامت و علم و فناوری هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور فعالیت های این سازمان در مقابله با جنگ نرم را جدی دانست و افزود: سالانه بیش از 12 هزار  مبلغ فرهنگی و تخصصی به سراسر کشور اعزام می شود.
وی گفت:  جوان ترین و مسن ترین واقف کشور به ترتیب 9 و 122 سال سن دارند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه استان های خراسان رضوی و تهران بیشترین آمار موقوفات را دارند افزود: قدیمی ترین موقوفه در کشور مربوط به هزار و 200 سال پیش در شهرستان قزوین است.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: موقوفه ، ثبت ، واقفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.