سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

درگذشت روزنامه نگار پیشکسوت و سردبیر خبر درتبریز

استاد عزیز حمزه زاده از سردبیران اسبق خبر صدا و سیما و روزنامه نگاران پیشکسوت و کهنه کار تبریز دیروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرحوم عزیز حمزه زاده که سابقه بیش از سه دهه فعالیت خبری و روزنامه نگاری را در رادیو- تلویزیون و مطبوعات آذربایجان شرقی  در کارنامه خود داشت،  از چند ماه قبل در بستر بیماری بود و  بامداد دیروز چهارشنبه و در سالروز شهادت امام رضا (ع) از این دنیای فانی پرکشید.

حمزه زاده در طول سال های فعالیت روزنامه نگاری خود، منشا خدمات ارزشمندی در این حوزه حساس بود که روزنامه نگاری جنگ و جبهه از درخشان ترین آنها محسوب می شود.

سردبیر اسبق واحد مرکز خبر صدا و سیمای آذربایجان شرقی  در طول این سال ها، شاگردان زیادی نیز برای عرصه رسانه استان تربیت کرد.

مراسم تشییع و بدرقه پیکر استاد حمزه زاده  ساعت 10 صبح امزو پنجشنبه از مقابل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

عزیز حمزه زاده متولد 1332 نقده، متاهل و صاحب دو پسر بود؛ وی سال 1354 وارد صدا سیما شد .

این استاد خبر  چندی بعد برای ادامه تحصیل در رشته متالوژی عازم فرانسه شد و  سال 1359 با آغاز جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و به مدت 37 ماه از  مناطق  عملیاتی سردشت، حاج عمران و غرب کشور خبر و گزارش تهیه کرد.

وی در سال 1362 به تبریز منتقل شد و در واحد خبر به عنوان دبیر خبر و بعد از مدتی سردبیر فعالیت کرد و از سال 1375 تا 1379 سرپرستی واحد خبر صدا و سیمای مرکز آدربایجانشرقی را بر عهده گرفت .

وی در این سال ها مدیریت تهیه و تولید تاریخ شفاهی آذربایجان را در 70 قسمت به مدت  14 هزار دقیقه عهده دار شد که سندی ازشمند از وقایع  پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

مرحوم حمزه زاده  در این مدت همچنین 27 قسمت فیلم مستند میراث گذشتگان آدربایجان شرقی را تهیه و تولید کرد و سال 1379 به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

تدریس در کلاس های آموزش باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما ، روزنامه نگاری و تحقیق و بررسی درباره پیشینه مطبوعات آذرباییجان شرقی از جمله فعالیت های شاخص استاد حمزه زاده در دوره پس از بازنشستگی بود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.