سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تامين 1000 مگاوات انرژي برق براي سايت هاي صنعتي منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس

عضو هيات مديره و سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از توافق با شرکت برق منطقه اي آذربايجان شرقي براي تزريق 1000 مگاوات برق به شبکه مصرفي سايت هاي مختلف در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،نجفي در نشست با سرمايه گذاران اين منطقه با بيان اين که هم اکنون 12 مگاوات برق در فاز يک و دو صنعتي منطقه آزاد ارس موجود است افزود: با اجراي اين طرح يکي از مهم ترين زيرساخت هاي مورد نياز منطقه در سايت هاي صنعتي تامين شده و مشکلات کنوني سرمايه گذاران حل مي شود.

نجفي تامين انرژي واحدهاي توليدي و کارخانجات منطقه آزاد ارس را يکي از دغدغه هاي اصلي سازمان براي تسريع در امر جذب سرمايه گذاري عنوان کرد و افزود: به جهت وجود شرايط ويژه سرمايه گذاري در منطقه آزاد ارس هم اکنون بيش از 200 طرح در کمسيون اقتصادي مورد بررسي قرار گرفته است که به دليل عدم وجود شرايط زيرساختي لازم به مرحله اجرا نرسيده است که با تامين زيرساخت هاي لازم از جمله انرژي مورد نياز آنان در سايت هاي صنعتي منطقه شاهد توسعه چشم گير سرمايه گذاري و به تبع آن رشد قابل توجه اشتغال خواهيم بود.

وي با اشاره به افزايش محدوده فعاليت شهرداري در منطقه آزاد ارس تصريح کرد: براساس توافقات پيشين شهرداري جلفا مجاز به ارائه خدمات شهري در بخشي از محدوده شهر جلفا به مساحت حدود 84 هکتار بود که با اين تصميم اين محدوده به 850 هکتار افزايش مي يابد.

وي افزود: طبق توافقات انجام شده با شرکت گاز استان آذربايجان شرقي نيز مشکل تامين انرژي گاز مورد نياز جهت فعاليت پالايشگاههاي تازه تاسيس در سايت صنايع سنگين منطقه حل شده و با عقد قرارداد هم اکنون 2 پروژه پالايشگاهي که نياز به گاز داشتند فعاليت خود را بزودي شروع خواهند کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس در بخش ديگر سخنان خود افزود: يکي از تسهيلات بسيار مهم فعاليت در مناطق آزاد معافيت از هرگونه ماليات در آن است.

نجفي ادامه داد: هم اکنون متاسفانه بهاي آب و برق و گاز مصرفي سرمايه گذاران در منطقه مشمول ماليات بر ارزش افزوده و موجبات نارضايتي سرمايه گذاران را فراهم کرده است که با توافقات انجام يافته در جلسه اي که با مديرکل امورمالياتي استان داشتيم مقرر شد اين موضوع بررسي و نسبت به حذف اخذ اين ماليات نيز اقدام شود.

ماليات بر ارزش افزوده، معافيت مالياتي، تامين انرژي و استقرار اداره اتباع خارجي در منطقه از مهمترين محورهاي مطرح شده توسط سرمايه گذاران در اين نشست بود.

همچنين در پايان اين نشست معاونين اقتصادي و سرمايه گذاري، عمران و امور زيربنايي و فرهنگي، اجتماعي و گردشگري به تشريح آخرين فعاليت ها و سياست گذاري هاي انجام يافته در سازمان منطقه آزاد ارس پرداختند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.