سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

وقف در راستای برنامه های قرآنی کم است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان گفت: متاسفانه وقف در راستای برنامه‌های قرآنی در استان کرمان بسیار کم بوده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی در همایش توجیهی، آموزشی مربیان و طرح تربیت حافظان قرآن کریم و همایش وقف و بانوان اداره کل اوقاف و امور‌خیریه استان کرمان، گفت: اکثر مربیان طرح تربیت حافظان، بانوان هستند و بهترین حضور در اجتماعات را نیز بانوان دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مهم جامعه توجه به حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است خاطر‌نشان کرد: متاسفانه در استان برای حفظ قرآن موقوفه کم داریم و در راستای برنامه‌های قرآنی وقف بسیار کم بوده است.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه در ده سال گذشته حدود 800 وقف در استان کرمان ایجاد شده است با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال 90 در مورد رویکرد قرآن باید رویکرد حفظ باشد گفت: پس از فرمان ایشان بسیاری از سازمان‌ها در این زمینه اقدام کردند که متاسفانه عده‌ای در میانه راه ماندند.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 طرح حفظ قرآن کریم در سازمان اوقاف آغاز شد عنوان کرد: بنا به سهمیه بندی کشوری سهم استان 9هزار و 238 نفر بود که ما موفق به جذب 5 هزار و 700 نفر داوطلب در این حوزه شدیم که نسبت به سایر استان‌ها عملکرد استان در ابتدا خوب بود.

حجت الاسلام فاطمی با انتقاد از عدم تمایل حافظان به شرکت در آزمون پایانی گفت: با توجه به اینکه ثمره و نتیجه کار در آزمون پایانی مشخص می‌شود متاسفانه ما در این رابطه موفق نبودیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وقف ، قرآن کریم ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.