سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

عضویت مجله علوم پزشکی ایران در موسسه ISI

مجله علوم پزشکی ایران به عضویت موسسه ISI در آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدرضا پنجه شاهین مدیر مسئول مجله علوم پزشکی ایران گفت: مجله علوم پزشکی ایران به عنوان قدیمی ترین مجله دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قبل از انقلاب به زبان انگلیسی منتشر و پس از انقلاب اسلامی هم، به کار خود ادامه داد و در حال حاضر، بیش از چهل سال سابقه نشر بدون توقف دارد.  
وی افزود: این مجله علمی، حاصل کار محققان ایران و جهان را به صورت مقاله های علمی چاپ می کند.
او ادامه داد: مجله ها برای اینکه در دنیا بیشتر دیده شوند، از سوی موسساتی در دنیا، بر اساس میزان ارجاع و مقاله های چاپ شده دسته بندی می شوند که در حال حاضر، مجله علوم پزشکی ایران در دو ایندکس بین المللی قرار دارد.  
دکتر پنجه شاهین، اضافه کرد: تعداد محدودی از مجله های معتبر دنیا در موسسه Pubmed، قرار دارند، که از حدود شش سال گذشته، مجله علوم پزشکی ایران هم در این گروه قرار دارد و همچنین در حال حاضر به عضویت موسسه ISI، در آمده است.
مدیرمسئول مجله علوم پزشکی ایران، بیان کرد: مجلاتی که در سطح علمی به صورت منظم چاپ شوند و حالت تداوم و استمرار مطمئن داشته باشند، در این موسسه به عنوان بالاترین گروه علمی در دنیا، قرار می گیرند و در طول یک سال، با بررسی های بیشتر به صورت دائمی در این گروه عضو می شوند .
دکتر پنجه شاهین گفت: در سال بیش از 600 مقاله به مجله علوم پزشکی ایران ارسال می شود، اما میزان پذیرش مقالات در این مجله، حدود 7 درصد است، یعنی از هر یکصد مقاله ارسالی به مجله، هفت مقاله برای چاپ پذیرفته می شود.
او افزود: در هر سال حدود هشت شماره به صورت دو ماهنامه، به صورت شش  شماره اصلی و دو شماره کمکی چاپ می شود که در هر شماره، دست کم بین پانزده تا هفده مقاله وجود دارد و همچنین کمتر از 20درصد از این مقالات، مربوط به شیراز و بقیه از دیگر نقاط کشور و دیگر کشورهای جهان است.
دکتر پنجه شاهین، یادآور شد: در کشور نزدیک به 200 مجله وجود دارد که مجله علوم پزشکی ایران از نظر ارجاع پس از مجله فرهنگستان، رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.  
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.