سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای عالی سیاسی یمن: ساماندهی اوضاع داخلی کشور از اولویت‌های کابینه نجات ملی است

شورای عالی سیاسی یمن، تشکیل کابینه نجات ملی را گامی به سوی ساماندهی اوضاع داخلی این کشور و مقابله با متجاوزان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، شورای عالی سیاسی یمن، تشکیل کابینه نجات ملی متشکل از 42 وزیر به ریاست عبدالعزیز بن حبتور را گامی به سوی ساماندهی اوضاع داخلی یمن و مقابله با متجاوزان اعلام کرد. 

شبکه تلویزیونی المسیره در این باره گزارش داد: کابینه نجات ملی یمن یک ماه و نیم پس از آن که عبدالعزیز بن حبتور مأمور تشکیل آن شد، موجودیت خود را اعلام کرد. 

شورای عالی سیاسی یمن، ساماندهی اوضاع داخلی و مقابله سیاسی و نظامی و اقتصادی با متجاوزان را اولویت های کابینه جدید اعلام کرد که صرفاً به دست یمنی ها تشکیل شده است. 

شورای عالی سیاسی تأکید کرد تصمیم به تشکیل کابینه با توجه به لجبازی متجاوزان و مزدوران آنها و موافقت نکردن آنها با راه حل ملی بر اساس مشارکت ملی و نجات دادن کشور از خونریزی و ویرانی، اتخاذ شده است. این شورا تشکیل کابینه را اقدامی در جهت تقویت صلح و امید در چارچوب آشتی ملی طبق تصمیم اتخاذ شده برای عفو عمومی توصیف کرد. 

با توجه به شرط بندی متجاوزان روی تشکیل نشدن کابینه نجات ملی در یمن، تشکیل آن دستاوردی ملی محسوب می شود که راه را به روی تلاش های متجاوزان برای ضربه زدن در جبهه داخلی و ایجاد شکاف در صفوف آن می بندد. 

از نخستین لحظات اعلام تشکیل کابینه جدید، برخی طرف ها در اردوگاه دشمن از این رویداد ابراز ناخرسندی کردند و برخی نیز از خشم سکوت پیشه کردند. اکنون نوبت این کابینه است که با تقویت جبهه داخلی، با چالش هایی که متجاوزان بر یمن تحمیل کرده‌اند، مقابله کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.